Gå videre til hovedindholdet

Så er ferien startet

..for ifølge sønnen, starter efterårsferien altså først i dag - det andet er bare weekend ;0)
Måske har han lidt ret - der har nemlig ikke været meget ferie over den netop overstået weekend ( læs havearbejde, herunder fældning af store træer og klargøring til hæk ) - men det må I vente med til et andet indlæg - det kræver nemlig lidt plads for sig selv..

Tilbage til feriestart.. I dag har børnene og jeg været i København sammen med min gode veninde (sønnens gudmor ) og hendes datter.
Egentlig skulle vi have tilbragt dagen i zoologisk have, men inspireret af "Smilerynkers" blogindlæg fra igår, ændrede vi udflugtsmål til det Kongelige teater, for at se forestillingen "Fabelmageren", skabt af Shane Brox - jeps, ham fra "Shanes verden".

 
Vi blev ikke skuffede :0)
Kulisser og kostumer var helt i Shane Brox' ånd med glimmer og små finurligheder. Der var gys og gru, sjov og ballade - en fin fortælling.

(billede lånt her)
 
Lillepigen havde spurgt om der mon var ballerinaer med - og ja der var bestemt også noget for dem, med en lille ballerina gemt i maven ;0)
Hun synes dog det var lidt uhyggeligt i starten og var næsten på vej ud igen, men hun klarede det og bagefter var alle enige om at det var en dejlig oplevelse.

Vi var faktisk så heldige at få et glimt af Shane derinde - det var bestemt også noget ungerne synes var sjovt..

Du kan evt. læse mere om forestillingen lige her
 
(billede lånt her)

Børnene og jeg har før set teater, men det er første gang vi var afsted på et "rigtig" teater og det gjorde bestemt ikke oplevelsen mindre :0)

Inden vi tog hjem igen, rundede vi lige Disney- og LEGO- butikken. Det er vist et must, når man er kommet til byen ;0) Så nu er der samlet ønsker til juleønske-sedlen og herefter var energien også opbrugt og tid til at tage toget hjem igen..

Ellers er der ikke de store planer for ferien - der skal være lidt plads til legeaftaler og andre spontane indfald.. nå ja, så var der jo liige det med haven - det kommer jeg vist ikke helt udenom, men det er nok mest en voksen opgave..

Er I mon så heldige at have ferie?
- og hvilke planer har I mon så..?







Kommentarer

  1. Sikke en dejlig tur i havde, det er altid dejligt med fælles oplevelser.
    Fortsat god ferie. Jeg har ikke ferie, men arbejder jo kun 2 dage om ugen, så det er næsten som at have ferie :-)
    Knus

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.