Gå videre til hovedindholdet

Til fredags slik?

Ok det er måske lige i overkanten at fylde krukken her med slik, men det var hvad der stod på skiltet hos Søstrene Grene, hvor den er fra :0)



Jeg har fået den i gave og synes den er rigtig fin - lige nu står den i vindueskarmen i tv-stuen, hvor den fylder godt ud. 
Vinduet er meget stort og jeg synes det kan være lidt svært at få indrettet vindueskarmen hyggeligt - særligt fordi det er det gamle vindue - uden sprosser. Men så er det dejligt med ting der fylder godt ;0)


På et tidspunkt skal vinduet her og 2 andre i den anden stue udskiftes, men det må altså lige vente lidt endnu.. 

Apropos fredagsslik så har vi fundet nogle ( lidt mindre ) skåle frem og sidder og hygger i sofaen til dejlig Disney film om Klokkeblomst. Nu er det desværre blevet storebrors tur til at være syg, men så er det jo rart at kunne putte sig lidt i sofaen med lillesøster :0)

Ha' en dejlig fredag aften derude

Kommentarer

  1. Nujhhhh, det kunne ellers være godt med snolder til randen i dit fine nye glas. Og tak for reminderen og snolderbøtter, har er vi nemlig ikke nået så langt, drengene stener på sofaen i deres udklædningsdragter og jeg, ja jeg sidder jo her hos dig :)
    Kan I, trods sygdom, have en rigtig dejlig fredag aften.

    Knus Jill

    SvarSlet
  2. Den er da fin! Og det er hyggeligt at se Disneyfilm med små børn :-) Den slags er mine vokset fra. God weekend!

    SvarSlet
  3. Her er der Oliver der er også er syg, de er hele 8 personer der er syge i klassen..
    Der kunne lægge man fine ting...en masse gamle sølv knapper fx til at være kreativ med eller plane en plante på bunden og låget dekorere ved siden af...
    mht til vinduet, man kan lave midlertidige sposser og sætte på men ellers et gammel vindue eller en gennemsigtig jernfrise alla denne http://www.vintage-huset.dk/product.php?prod_id=53&cid=27
    god weekend

    SvarSlet
  4. Fyldt med tørrede frugte er måske ikke så slemt med et stort glas ;-)

    men hvis du gerne vil have sprosser for at gøre vinduet mere "beboeligt" kan du jo lime lister der er lavet så de ligner sprosser, både ind og udvendigt.
    Så kan du jo nærmest få palævinduer

    KH bedstemorkaren

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.