Gå videre til hovedindholdet

Weekenden..

Denne weekend har budt på forskellige sociale arrangementer og oplevelser.

Vi startede fredag i lillepigens børnehave, med afslutning af deres "prinsesse-forløb".
9 tøser i prinsessekjoler, der synger "Barbie girl" - fantastisk ;0) I den gruppe lillepigen er tilknyttet er de KUN piger!! Behøver jeg sige de ramte plet med temaet på forløbet - hi hi..

Om aftenen stod på den sommerfest i storebrors klasse - vi var udendørs og vejret holdt heldigvis. Hyggelig aften med glade børn og forældre..

Lørdag stod i fodboldens tegn. Storebror og farmand var til fodboldstævne det meste af dagen og lillepigen og jeg klarede små praktiske gøremål.
Om aftenen var der sommerafslutning - og jeg havde været så letsindig at sige vi godt kunne lægge hus ( læs lade ) til..

Gårdejeren lavede et "langbord" af gamle paller og træplader, og jeg kunne altså ikke lade være med at pynte bare en lille smule op :0)

Flagranken købte jeg i Føtex til 10 kr..
Flagene er i plastik og kan sagtens holde til en sommerfest mere ;0)

Flagene hængte vi op i porten..
Det holdt næsten tørt hele aftenen - på trods af mørke skyer!!
Smukke pæoner i fine flasker og fyrfadslys i små glas.
Jeg klippede et par af flagene af og lagde dem under lysene, for at give lidt farve til den hvide papirsdug.
Glassene er i øvrigt genbrug - de har tidligere indeholdt hvidløgsost og flaskerne er ciderflasker..
Dejligt når tingene kan bruges til andre ting, end det oprindelige formål..

Her et billede af "langbordet"
Tjaa udsigten over marken fejler i hvertfald ikke noget :0)

Det var en rigtig hyggelig aften. Der blev spillet bold, snakket, lavet bål og bagt snobrød ( fik desværre ikke kameraet med ud..).

Søndag var jeg lidt i haven - har nemlig været så heldig at få 3 Astrid Lindgren roser af min mor (TAK), de skulle naturligvis plantes. Det blev også til flytning af en buskbom - den kunne ikke stå der hvor den stod, så nu håber jeg dælme den overlever! Jeg må bare vande, vande og vande :0)



 Roserne har, sammen med buskbommen, fået plads i det centrale bed i haven.
Til venstre, bag buskbommen, er de andre nye roser plantet.
Det ender jo med at blive helt godt det her - smiler..
( mangler bare lidt bunddække..og..og..og..)

Det var også i denne weekend, Gårdejeren og jeg rigtig fik en smag på "landmandslivet" ;0)
Vi har nemlig fået slået græsset på vores mark og det er der kommet disse pakker ( wrap..) ud af..

 Billedet her, er taget fra marken der ligger foran Gården.
Til højre ligger indkørslen og lige foran det bagerste af haven, med moreltræerne. Vi mangler stadig at få ryddet lidt til venstre som I ser..

Ca. 120 baller blev det til - og de skulle altså samles sammen og ind i laden - Så op på traktoren og afsted..



Ungerne fik lov til at køre med frem og tilbage - Det var bare lykken :0)
Det var hårdt arbejde - måske mest for Gårdejeren der slæbte, mens vi andre kørte traktor,
-men nu er høsten i hus!

- og vi nåede det inden regnen kom ;0)

 Hvad med jer?
-Har I haft en god weekend?










Kommentarer

  1. WAUW det lyder som vores weekend. Jeghar været til firmafest fredag, lørdag til fodbold stævne og vippede drengene af mens Mille og Jeg kørte på Zwilling lagersalg, herefter hente drengene igen, køre i sommerhus, hjem herfra og bage kage til endnu et fodboldstævne....som vi stod op og skulle afsted til søndag,..sidste på eftermiddagen kom drengene hjem og ANders min mand med en fiber i bagdelen og låret fordi trænerene skulle spille fodbold med de unge på 14 (Anders er 42 år) ...søndag eftermiddag op til venner i lyngby til mad...tja puha tør man sige man trænger til en ny weekend..godt vi snart har ferie.
    Knus Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op! Ja vi kan vist godt matche hinanden hva ;0) Hvorfor er det lige tingene har det med at falde sammen på den måde?? Ja dejligt at ferien nærmer sig..
      - hvordan går det med manden ;0) Er han kommet på højkant igen?
      KH.

      Slet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.