Gå videre til hovedindholdet

Her kommer vi tit..

..det er nemlig haven hos mormor og morfar - mine forældre.

Vi spiser fast sammen med mine forældre en gang om ugen. De henter børnene, hygger med dem og så kommer vi til aftensmaden :0) Det er ren luksus - for både børn og forældre..

Sidst vi var på besøg tog jeg nogle billeder af haven. Jeg tænkte jeg ville dele dem med jer..

Det er en dejlig have med plads til både børn og voksne :0) - og vi nyder at være her..
Det er også i haven her, Gårdejeren og jeg blev viet - og holdt vores bryllup og barnedåb for lillepigen.
Selve haven grænser op til marker og et lille skovstykke.
Ved huset ligger en stor terrasse.

 Her et kig op mod huset og terrassen..

 Her døren fra haven og ud mod forhaven..
Ved siden af døren hænger en lille "skulptur" af hulsten, fundet på forskellige stande i Danmark..
Den ide kunne jeg godt tænke mig at kopiere hjem til..
Der findes flere slags roser i haven - de fleste er her ved terrassen..
Disse har fået selskab af stenskulpturen her. Den er i øvrigt lavet af en af mine forældres nære venner, der er stenhugger.
..flere roser..

I haven findes også en lille dam med salamandere og frøer..


Når mørket falder på, bliver olielamperne tændt - så hyggeligt..

Fra terrassen, et kig over græsplænen ned mod havepavillionen, der står bagerst i haven..


Det var under birketræerne her, Gårdejeren og jeg blev viet ♥

Pavillionen har min far selv bygget.
Den ligger, som sagt, bagerst i haven med en flot udsigt over marken. Der er lagt gulvvarme, så den også kan benyttes om vinteren.
Jeg behøver ikke sige, jeg synes den er helt fantastisk vel ;0)



-og nej, det er ikke fra fremmede jeg har stor kærlighed til blomster og indretning ;0)

Flere steder i haven kan man lige slå sig ned og nyde udsigten eller snuppe en lille pause i hverdagen..


Her et kig ud over marken..
I modsatte del af haven ligger køkkenhaven og drivhuset.
 Her køkkenhaven med jordbær, kartofler, purløg og pæoner i skøn forening..


Smukke ik'

Her indgangen til skoven..
..og så sagde jeg jo der var plads til både børn og voksne ik'..

..så morfar har selvfølgelig sørget for både sandkasse og "fodbold-træningsplade" til børnebørnene ;0)

Det var slut for rundvisningen - håber I har hygget jer med at kigge indefor..


Rigtig god dag

Kommentarer

  1. Det er da bare en utrolig flot have. Der kan man helt sikkert få mange gode timer.
    God dag til dig.
    Kh Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :0) og ja - du kan tro vi har mange gode stunder der..
      Ha' en dejlig dag
      KH.

      Slet
  2. Som du skriver kan jeg godt se hvor du har dine talenter fra, jeg ville også i den grad nyde at færdes i sådan en smuk have.
    Det ser så hyggeligt ud, og den havepavilion, Nøjhhhhh hvor er den hyggelig.
    Tusind tak fordi vi måtte kigge med.
    Knus Jo

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jo
      Tak for din søde kommentar :0)
      Ha' en dejlig dag.
      KH.

      Slet
  3. Jeg kan godt forstå hvorfor du gerne vil vise haven, den ser utrolig flot og hyggelig ud. Kan godt forstå i er glade for at kommeder. knus Birthe

    SvarSlet
  4. Smuk og romantisk have. få, men velvalgte elementer understreger stilen.
    Superflot.

    SvarSlet
  5. Hej Kristina og Birthe

    Tak for jeres søde kommentarer - jeg synes bestemt også haven er værd at vise frem ☺
    - og ja, vi nyder som sagt meget at komme her..

    Rigtig god aften til jer begge
    KH.

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig have ♥

    SvarSlet
  7. Hvor bor i dog dejligt! Ønsker mig også en pavillon nede ved vores sø med kig over markerne...det kunne være så hyggeligt:)

    SvarSlet
  8. Hvor har de en smuk have.
    Tak for rundvisningen.

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.