Gå videre til hovedindholdet

Weekend ♥

Fyldt med blandet vejr - og blandede gøremål :0)

Lørdag stod den på en mindre hovedrengøring indendørs (tiltrængt efter lidt forsømmelse i løbet ugen!) og lidt "ommøblering" af forskelligt nips ;0)

Friske blomster må der til..
Her lidt æblegrene fra haven - så smukke..

Jernfuglen her er fra Green Gate og var en af de ting, jeg måtte have med hjem fra Ledreborg..
Nu står den her i vindueskarmen som en lille farveklat ;0)

Nu var det ikke kun rengøring det hele - heldigvis blev der også plads til at komme lidt ud og nyde solen.

Her stod den også på lidt "ommøblering" og et af mine maleprojekter - bænken her - kom på plads. Nu står den her ved gavlen af den ene længe, sammen med lidt blomster og andet nips og byder velkommen. Tidligere var det en gammel jernbænk, der stod her, men den er flyttet i haven istedet :0)


 Hortensiaen i spanden er en "Magical" - four seasons -  en sort, der skulle have 4 "blomstringer" eller farveskift, således skulle den holde sig smuk lige til november..
Det glæder jeg mig til at se - faktisk havde jeg kig på den allerede da jeg var på Grønttorvet, men der var det altså ikke muligt at have plads til flere blomster i bilen ;0)

Indtil videre ser den meget smuk ud ik..

Idag søndag har det regnet uafbrudt hele dagen - derfor har det stået på indendørs hygge og en lille smule malearbejde over i laden, hvor maleprojekterne kan stå i tørvejr ;0)

I mit sidste indlæg efterlyste jeg en opskrift på Bounty bars - og jeg var så heldig at "Tvillingen" havde én  og havde lagt den under "kommentarer" :0)
Den skulle selvfølgelig afprøves idag - og jeg kan med sikkerhed sige det var en succes - UHM!!




Jeg har tilladt mig at kopiere opskriften ind her til jer - hvis I nu også skulle have lyst til lidt lækkert ;0)

1 dåse kondenseret mælk (400 gr.) røres med en pose kokosmel (200 gr.) lad det samle sig i ca. 10 minutter. Så formes der små Bounty'er, disse stilles på køl et par timer. Smelt minimum 200 gr. chokolade (hvid, lys eller mørk - alle tre smager himmelsk) og dyp dine Bounty'er i chokoladen. Stilles på køl igen, indtil chokoladen er stivnet.
Det er noget fedtet stads at stå med, men super hyggeligt og børnene kan sagtens være med. Og ja hjemmelavet smager bare bedst :-)


Endnu engang mange tak for opskriften Tvilling :0)

Det var i øvrigt ikke det eneste spiselige der er blevet lavet idag - datteren og jeg bagte også lidt cupcakes, der blev pyntet med alverdens former for drys og derefter båret sikkert under armen hen til bedste veninden, hvor der er blevet holdt "Te-selskab" - tænk at være så heldig at flyttet langt ud på landet og så bor der en jævnaldrende pige på gården ved siden af :0)


Håber I haft en dejlig weekend derude

Kommentarer

  1. Hvor ser det fint ud med bænken :)

    Hjemmelavede bounty smager godt, helt enig :)

    SvarSlet
  2. Fine ting, sød fugl..og nøj hvor ser de guf ud de bounty stænger...må prøves.... tak for deling af opskrift

    SvarSlet
  3. Hej Gårdejerinde, dejligt at du kunne bruge Bounty opskriften og skønt at se, at den allerede er afprøvet.
    Tak for en altid skøn og inspirerende blog :-)

    SvarSlet
  4. Hvor fint og hyggeligt ved gavlen.
    Bounty barrene ser lækre ud :-) og ja det er noget værre klister, men det belønner sig.

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare hyggeligt. Det er du bare god til. :-)
    Ville forbi og ønske dig en god weekend
    Kram
    Birgitte

    SvarSlet
  6. Hvor ser det bare hyggeligt ud :-)
    Min kære husbond har vasket vores veranda ned idag, så jeg kan få den pyntet og gjort klar til en forhåbentlig dejlig varm sommer:-)

    Tak for de skønne billeder og tak for den lækre opskrift.

    Ha´en dejlig dag imorgen.

    Knus Susi

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.