Gå videre til hovedindholdet

Så er det nu...

at morel træerne blomstre  -og jeg elsker dem :0) 


Som barn boede vi i et lille hus, inden vi flyttede til det mine forældre bor i nu. I haven der hørte til det lille hus, stod det mest fantastiske morel træ - og jeg husker stadig smagen - uhm! 
Derfor var lykken stor, da jeg opdagede, at der her på Gården var hele 3 stykker - samt nogle "stevns kirsebær", men de er meget sure og dur vist bedst til vin ;0) 

Nu blomstrer de altså, med smukke hvide blomster og der er mange, så jeg krydser fingre for et godt "morel år" UHM..

Når der er så mange, kan man jo sagtens klippe nogle grene og sætte i vand. 
Jeg kan holder meget af at bruge blomster / grene fra haven, ligeså snart jeg har mulighed for det. Og jeg bruger dem også gerne udendørs. Jeg synes det er så fint og så giver en fin sammenhæng mellem inde- og uderum. Og så er det hurtigt lige at klippe nogle grene eller et par tulipaner og sætte på havebordet - og vupti, så er der lige lidt, der byder gæsterne velkomne eller gør den udendørs frokost mv. lidt hyggeligere ;0)

Her er det den gamle kaffekande, der har fået lidt kirsebærgrene:



Og i spisestuen er det den lille buttede kande her der er fyldt op - smuk og enkelt..


De er da fine ik..

I det hele taget synes jeg det er skønt, endelig at kunne gå og klippe lidt forskelligt i haven igen - men tag endelig ikke fejl, jeg glæder mig bestemt også til at der bliver lidt til smagsløgene - og apropos det, så har jeg  brugt det meste af dagen idag i køkkenhaven og ved drivhuset - jeg nævner plantning af jordbær og asparges, samt i drivhuset - tomater, agurk, peberfrugt Uhm. det bliver godt - håber jeg kan vise lidt billeder i løbet af de næste par dage.. Men jeg mangler lige at få sået det sidste - men mon ikke der bliver rig mulighed for det, nu vi er så heldige at have en lille miniferie ;0)

RIGTIG GOD KRISTI HIMMELFARTS FERIE TIL JER DERUDE

Kommentarer

  1. Hvor er i heldige at have store og fine moreltræer i haven :-)

    Det er også meningen jeg vil prøve at have jordbær og aspargs i min køkkenhave, men det må lige vente et år eller to, til jeg kommer så langt, at vi skal sætte rammer, om de bede der på sigt skal være i vore køkkenhave.
    Drivhus - du er heldig der er et hos jer. Her står det bestemt også på ønskesedlen. Håber vi om et par år får råd til en magen til den, vi havde i vores gamle have - bare endnu større ;-)

    SvarSlet
  2. Sikke dejlige billeder og smukke ting du har, og energien er der vist heller ikke noget i vejen med.

    KH bedstemorkaren

    SvarSlet
  3. Så fine ser de ud.! Dejlige billeder.
    Ha´nu en dejlig miniferie :-)
    Kram
    Birgitte

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.