Gå videre til hovedindholdet

Der er stor forskel..

..på vejret igår og vejret idag!
Igår skinnede solen - og sommerstemningen herskede ;0) Ungerne legede vandkamp hos naboen, Gårdejeren "legede" med mini-graveren i haven ( nærmere beskrivelse af dette kommer i et andet indlæg..) og jeg var på venindetur til Livsstilsmesse på Ledreborg.
Aftenen sluttede vi af med grill i haven hos ungernes farfar. 

Idag har det regnet og regnet!
Formiddagen er blevet brugt til at se sønnen spille (udendørs! ) fodboldkamp - uhh det er altså bare lidt sjovere i godt vejr. Nå, men nu er vi hjemme igen og er blevet tørre og varme. Det ser ud som om det er blevet lidt opholdsvejr udenfor, så det tror jeg at jeg vil gå ud og nyde lidt..
Ellers er planen at jeg skal nå at svinge malerpenslen lidt - har lige et par projekter og de er blevet en del lettere at gå til, efter at jeg vandt 5 L. Trip Trap maling og trærens i en fin Give Away hos Halager - så nu er der vist ingen undskyldning - heller ikke regn, for det der skal males kan man slæbe indenfor ;0)

Mens jeg lister udenfor og maler eller bare nyder lidt opholdsvejr - kan I få lov at se lidt "mobil-billeder" fra Ledreborg - læg mærke til det dejlige solskin..


Mange fine og fristende stande - uhh.. Men jeg "holdt mig i skindet" og shoppede ikke helt amok ;0)


Bordet her er jeg helt vild med - kunne godt tænke mig et lignende i vores køkken.. Skal helt sikkert på "loppejagt" efter et..


Der var masser af inspiration at hente synes jeg.. Se lige staldvinduet her i den fine grønne farve - det kunne jeg godt finde på at gøre efter..

.. eller grenene med roser her..
Det er rosen hoveder i små glasvaser bundet fast til grenene.. Tænker det kunne være smukt som dekoration til diverse fester. Skal helt sikkert også afprøve denne ide..

..eller hvad med æblerne her på snor - til en høstfest måske..

Flere steder var der smukke roser - har pakket og klar ;0)

En dejlig tur - men hvor er jeg glad for det var igår vi var afsted og ikke idag..
Nå, nu går den ikke længere - jeg må ud at lave lidt...

RIGTIG GOD EFTERMIDDAG




Kommentarer

  1. Uhm, søsteren min var også på Ledreborg.
    Tænk, hun syntes også hun var en helt, fordi hun ikke gik shop-amok.

    Glædelig mandag.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Hej Karina

    Jeg var afsted fredag og igen idag, jeg gik modsat dig helt amok...
    har lagt lidt billeder op af mine køb fredag men skal lige have taget billeder af det andet fra idag...Nyder også at være der hvert år.

    SvarSlet
  3. Pragtfulde billeder du fik taget. Jeg glemte alt om at tage billeder, men nød det i fulde drag - Der var heller ikke så meget at tage billeder af i går, men gode tilbud i massevis :o)

    Rigtig god arbejdslyst med malingen...

    Kh Lise

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare hyggeligt ud :-)

    Ja! Vi gider ikke alt det regn, vil meget hellere have solskin hele dagen :-)
    Her i Farsø regner det igen igen.....

    Ha´en dejlig dag.

    Knus Susi

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.