Gå videre til hovedindholdet

GODT NYTÅR

Jeg vil benytte årets første dag til at ønske jer alle et godt og lykkebringende nytår.

Tak til alle jer der har lagt vejen forbi bloggen i løbet af året - og tak til jer der blev hængende og blev faste læsere ;0)
 
Tak for søde kommentarer - og emails ( for det var et af de nye tiltag på bloggen - nemlig at det nu err muligt at sende mig en mail ).
Det at I lægger en kommentar i ny og næ, det betyder rigtig meget for mig.
 
Jeg håber at I også i det kommende år har lyst til at følge med her på bloggen..

Her kommer et tilbageblik på året der er gået - og husk at du altid kan "gå en tur i arkivet og se gamle indlæg"..

Januar
Her pakkede vi stadig et par flyttekasser ud. Vi malede køkken og vi fejrede sønnens fødselsdag.
I januar var der også næsten forårsfornemmelser med 8 grader og jeg lavede haveplaner og købte forårsblomster..

 

Februar
Jeg gravede vintergækker op fra haven og satte dem indendørs.
Vi holdt fastelavn og vinterferie. Jeg holdt hyggeaften med veninderne og så begyndte vores bryggers og badeværelse at tage form.



Marts
Vi nussede rundt i haven Beskar æbletræer og fældede gamle birketræer. Jeg lavede hyggekrog på terrassen ved udestuen. Bryggerset blev ENDELIG færdig :0), sønnen fik en ny ven - kaninen "Fnullergøj". Og så blev det lillesøstes tur til at holde fødselsdag.
 
 
April
Påsken kom - og jeg vandt nogle skønne påskeæg hos Tine med bloggen MilleVanille.
Vi fik nyt gulv i køkkenet og entréen og vi gik igang med at omdanne gårdspladsen til en gårdhave.


 
Maj
Tulipanerne blomsterede og vi nød foråret. Drivhuset blev gjort klar.
I pinsen var vi en tur på Ledreborg og jeg fandt nogle skønne sager.
Og så kom de første dyrebørn på Gården, da staldkatten fik killinger :0)


Juni
Jeg var til "Mit hjem er mit slot" sammen med min mor - også her fandt jeg skønne sager.
Jeg købte stauder og roser til haven.
Der var gang i "hjemmeproduktionen" og vi lavede rarbarbersaft og marmelade. Høsten kom i hus for første gang  - vores eget hø :0)
Det var også i juni, jeg viste billeder fra mine forældres have og i juni vi holdt afslutningsfest for sønnens fodboldhold i laden..

 

Juli
Sommerferien starter og vi nyder det med morgenmad under åben himmel og småture ud i det blå.
Jeg maler udestuen og Gårdejeren starter på udvidelse af terrassen ved udestuen.
Vi nyder haven, der står i fuldt flor.


August
Stadig lidt sommerferie tilbage. Vi var i cirkus Summarum og Zoologisk have og slikkede solskin på hjemmelavet solvogn.
Jeg legede med maskintape på pigeværelset og binder fine bukketter af havens blomster.
Der kom også nye dyr til - to ponyer flyttede nemlig ind på Gården.



September
Så blev det efterår og vi høstede frugt og grøntsager på livet løs.
Det blev min tur til at holde fødselsdag og jeg fik en skøn køkkenhjælper - køkkenmaskinen "Major" ;0)


Oktober
Vi holdt efterårsferie og storhyggede med gode venner og familie.
Vi udhulede græskar og omdannede mange af vores æbler til forskellige lækkerier ;0)
Jeg fandt en gammel dør på høloftet, som jeg brugte som bord i vognporten.
Bloggen holdt 2 års fødselsdag og det blev fejret med en lille Give away.
 



November
Jeg fik sat tulipanløg i haven og var på et fantastisk blomsterbinderkursus. Ungerne og jeg tog fat på julerierne og jeg kom med idéer til værtindegaver.

 

December
Så blev det jul og vi tændte lys i adventskransen. Ungerne og jeg bagte julesmåkager med mormor og jeg viste flere billeder fra mine forældres have - nu i vinter udgave.
Huset blev julepyntet, der blev lavet julegodter.
Sønnen var desværre plaget af et par grimme migræne anfald, så vi tog den lidt med ro og Gårdejeren trøstede med hjemmelavede æbleskiver.
Vi holdt jul for 2. gang på Gården, sammen med familien. Nytåret blev skudt ind hos gode venner og nu venter et helt nyt år :0)

Tak fordi du læste med - endnu en gang
 
RIGTIG GODT NYTÅR



Kommentarer

  1. rigtig godt nytår til dig og dine håber vi kan ses igen i det nye år...
    Klem fra Tine

    SvarSlet
  2. glemte jo at sige at håber vi forsat kan inspirere hinanden i 2013 :-)

    SvarSlet
  3. Hvor hyggeligt med en tur Down memory Lane, sammen med dig.
    Ønsker dig godt nytår, og glæder mig til at høre mere fra dig i 2013
    Knus Jo

    SvarSlet
  4. Sikke en fin opsamling på det gamle år du har lavet! Tak for den :-) Og rigtigt godt nytår til dig!

    SvarSlet
  5. Jeg kan godt lide din året-der-gik-liste, det giver en fin opsamling af begivenhederne i 2012. Håber dit 2013 bliver lige så godt:) Hilsen A

    SvarSlet
  6. Kære Gårdejerinde
    Sikke smukke billeder, er som altid vild med dine smukke blomster-dekorationer... har også lige siddet og næsten kunne mærke foråret (selvom der stadig er et stykke tid til :o) bare ved at kigge på dine forårs-kasse.... uhhhh jeg gad godt have dine evner, har jo selv fået en gammel have fuld af smukke blomster og buske, men jeg formår bare ikke at få det sat sammen :( godt jeg har Oscar og Clara som heldigvis er rigtig gode til at få plukket ind :) :) :)
    Rigtig godt nytår til dig og dine.
    Stort nytårskram fra Jill

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.