Gå videre til hovedindholdet

En fin glasklokke..

..har fundet vej til sofabordet i spisestuen.
I klokken har jeg sat et lille husløg i en zinkform. Med klokken fulgte både båndet og det lille skilt - så fint..


Jeg har samme slags husløg stående flere steder i huset lige nu.. Synes de er så fine med deres sarte grønne farve - det passer fint til alle forårsblomsterne der er fremme lige nu.. Og så er de meget taknemmelige og kræver et minimum af pasning.

Forleden købte jeg et par bellis med hjem - en af dem er blevet en del af den lille opstilling på sofabordet. 

 

Skønt med lidt forår indendørs, når frosten rigtig har bidt sig fast udenfor - brrr jeg synes det er koldt! 
Det er flot, men dælme KOLDT.. I denne uge har det for første gang været nødvendigt at tø kaninernes vand op i stalden og hestenes vand har også haft et tyndt islag.. Men heldigvis har alle en tyk vinterpels, så de klarer sig fint og så må vi jo bare fylde vand op lidt flere gange om dagen.. 

Hvad med jer? 
Kan I holde varmen ;0)


Kommentarer

  1. Hej , ja det er hunde koldt udenfor....men hvad , jeg ligger med influenza og er ved at komme ovenpå igen, så er det jo hyggeligt at kigge lidt på nogle af de blogge man følger. Hyg dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      Øv at du er influenza ramt, men godt du er ved at komme dig :0) Ja det er fint at udnytte det at være indendørs til at "surfe" lidt rundt..
      God bedring - og god weekend
      KH.

      Slet
  2. Fin fin klokke hvor er den fra, jeg er på jagt efter lige den str...til en fildefer glas bordskåner.....elsker også husløg, men bliver klokken ikke dugget når der er blomster ikke og ingen luft...???
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine
      Jeg har fået klokken af min svigerinde - hun har den fra den lokale blomsterhandler, men ved ikke om de stadig har flere - skal nok "lure" næste gang jeg kommer forbi ;0)
      Indtil videre er der ingen dug i klokken her, men jeg har en større - med glasbund og den dugger hvis der er blomster i, så der må jeg finde på noget andet.. Synes bare det ser så fint ud med blomster i..
      Kram herfra - og endnu engang god weekend til dig..

      Slet
  3. tusind tak for inspirationen. kigger altid ind til dig, når jeg skal arrangere noget i hjemmet....er vild med din stil. Er en klovn til at pynte og arrangere, men har alle sagerne. Flere glasklokker zink-muffins-dimser står i skabet OG så købte jeg en bellis ved blomsterhandleren i forgårs :). Har faktisk også det lille fine zink-skilt, men det hænger i soveværelset, så jeg tror jeg vil lave mig et andet lille skilt.
    Tak for talrige inspirations-indlæg. God week-end.

    SvarSlet
  4. Det ser så hyggeligt ud med de fine blomster og glasklokken har en fin størrelse.

    Ja! Det er godt nok blevet koldt derude, nu gik man her og troede det snart blev forår, bare fordi sneen var væk :-)

    Ha´en dejlig weekend

    Knus Susi

    SvarSlet
  5. Hej

    Det er en superide med husløgene. Jeg har nogen fra jul som jeg flytter lidt rundt på, uden at det rigtig bliver til noget...

    Tak for inspiration.
    God lørdag:-))

    Kh
    Hanne

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.