Gå videre til hovedindholdet

Et lille tilbageblik

Ligsom sidste år, har jeg valgt at lavet et lille tilbageblik på året der er gået.
Det er sjovt og ret hyggeligt at kigge tilbage i arkivet og blive mindet om alle de hyggelige stunder der har været.

Inden jeg deler tilbageblikket med jer, vil jeg lige sige TAK.
Tak for hvert besøg har på bloggen, tak for kommentarer og e-mails. Tak til Jer der har kigget forbi butikken. Det er dejligt at se så mange følger med her på bloggen og læser om det det sker i min lille familie og vores hverdag.

Men her et lille tilbageblik på året 2014:

Januar:

Jeg tog på interiørmesse i Bella centret og så en masse lækre forårsvarer.
Jeg flyttede rundt i  stuen og viste vinterglimt fra haven. Datteren og jeg lavede islygter. Vi fejrede sønnens 9 års fødselsdag - og jeg bestilte ferie helt spontant og krydsede fingre for Gårdejeren synes det var en godt ide ..det gjorde han ;0)

Februar:

Jeg købte i massevis af forårsblomster og lavede små hurtige dekorationer til inspiration.
Jeg bandt en forårskrans og lavede små billeder til badeværelset. Vi havde vinterferie og datteren og jeg var på tøsetur til Roskilde hvor vi besøgte museet Muserum, mens sønnen hyggede hos mormor og morfar. Vi afprøvede også nye opskrifter på fastelavnsboller-  umh..

Marts:

Det var et fantastisk forårsvejr og jeg viste billeder fra butikken.
Marts er fødselsdagsmåned - datteren blev 6 og min mor 60 år og vi gav hende en tur til Fru Pedersens have med overnatning - forhåbentlig bliver gavekortet indløst i år - det var nemlig en mor-dattertur ;0)
Datteren holdt afslutning i børnhaven.

April:

Datteren startede i SFO og sønnen i klub. Pludselig var det slut med små børn - og goddag til store skolebørn.
Jeg malede påskeæg med kalkmaling og holdt påskeworkshop i butikken.
 - og så tog vi til Frankrig..åhh

Maj:

Haven viste sig fra sin smukke side med tulipaner i fuldt flor.
I gårdhaven kom der nyt bord - grill anretterbord til Gårdejeren og en af de gamle zinkbaljer blev fyldt med vand og en håndfuld guldfisk flyttede ind.
Det var også i april sønnen og morfar gik igang med træhytte byggeriet.

Juni:

Vi lavede lækker sommermad og jeg var på sommermarked med butikken.
Jeg besøgte Gartneriet Toftegaard og købte lækre tomatplanter mv.
Jeg vandt et besøg i Claus Dalbys have - og Gårdejeren og jeg tog på kærestetur til Jylland, overnattede på hotel og fik rundvisning i Claus dalbys have..
Det var også i juni, vi fik sået ny græsplæne, flyttede hostaer og andre planter.

Juli:

Hvilken sommer! Vi nød sommerferien herhjemme og lavede hyggekroge i haven. Ungerne fik badebassin der blev flittigt brugt.
Vi tog på stranden og cyklede ture. Det blev også til et besøg i Skåne dyrepark.
Herhjemme blev vores høns rugemødre og udrugede søde små dunede kyllinger.

August:

Datteren startede i 0.klasse og sønnen i 3.
Jeg var gæsteblogger hos Blomsterbloggen og besøgte to interiørmesser.
Jeg prøvede kræfter med betonstøberi og plantede flere sommerblomster.
Udestuen - kontoret fik en tiltrængt overhaling og den ene af stalskattene fik en yndig lille kattekilling ( der i skrivende stund ligger og putter hos mig.. hun er nemlig flyttet indefor..)

September:

Træerne bugnede af æbler og vi lavede bl.a. hyldebærsaft med æbler.
Jeg bandt buketter fra haven og fik en smuk Hibiscus. Datten og jeg lavede fine pastelfarvede badebomber og jeg holdt en hyggelig fødselsdag, sammen med mine veninder.
Det var også i september at butikken blev udvidet med en netbutik.

Oktober:

Jeg holdt maleworkshop i butikken og det førte til en masse kreative projekter med Vintage paint - bl.a. fik både sengebord og køkkenbord en omgang.
Vi holdt efterårsferie og lavede græskarlygter og lagde tulipan- og forårsløg.

November:

En svær måned, for her mistede jeg min farmor - og ungerne deres olde.
Butikken kunne fejre 1-års fødselsdag og jeg gjorde klar til advent og jul.
Jeg fik bundet gran på trappegelænderet ved hoveddøren og lavet små vinter/jule stillebens indendørs.

December:

Jeg holdt juleworkshop i butikken og pakkede en masse julekurve.
datteren og jeg lavede fine papirengle, vi bagte småkager og lavede julekonfekt.
Vi holdt en hyggelig juleaften sammen med familien.
2. juledag kom der sne og vi tog på kælketur i Vallø slotspark.
Året sluttede med en stille og hyggelig nytårsaften herhjemme.

2014 har budt på en masse dejlige stunder og oplevelser. Særligt vores ferie til Frankrig er en af de ting, der bringer gode minder frem. Der har har også været svære stunder og et par af dem, har fået tårerne frem.

2015 bliver et spændende år er jeg sikker på. Vi kunne godt tænke os at tage afsted til Frankrig igen og denne gang med selskab af gode venner.
Sønnen bliver 10 og skal selvfølgelig fejres med maner på sin første runde fødselsdag.
Butikken er i skrivende stund igang med at blive udvidet. Vi har besluttet at inddrage lidt af stalden, så jeg får lidt mere plads at boltre mig på.
I haven har vi også planer - vi mangler stadig at anlægge en god terrasse og så har jeg fået smag for at skabe hygge kroge.
Derudover er jeg sikker på at vi kommer til at få en masse gode stunder med familie og venner.
Og med det lille tilbagekig - og lidt fremtidsplaner..

..ønskes I alle et rigtig godt og lykkebringende nytår.

1. Smukke billeder og et dejligt tilbageblik på året der er gået.

Rigtig godt nytår.

Knus Nina

2. Et dejligt indlæg med lyse og mørke minder, men flest lyse, heldigvis :-) God vind i det nye år!

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.