Gå videre til hovedindholdet

Formland tur - del 2

Som jeg nævnte igår, er det at besøge Formland, en god mulighed for mig for at hilse på leverandører og se og mærke de forskellige varer. Samt selvfølgelig også hente inspiration fra andre udstillere.

En af de udstillere der aldrig skuffer, er B-Green, som forhandler lækre potter, skodder, metalkasser mv. På Formland er det muligt at se stort set hele deres sortiment..
Her et par glimt fra deres stand:










Jeg var også et smut forbi Chic Antiques stand: 


Jeg er lidt vild med den måde de præsenterede deres julekugler. Den ide skal jeg helt sikkert have kopieret til butikken..


Fint og enkelt - og jeg har allerede nogle vinduer stående, hvor glasset er itu, så der er vist ingen undskyldning ;0)




Der er vist i øvrigt ingen tvivl om at julen i år, står i naturens tegn. Dæmpede farver, naturmaterialer - kogler, skind mv. Og så utrolig enkelt.. Meget fint, synes jeg..

Her et par glimt fra Artefinas stand:
  

..her har der dog sneget sig lidt rødt ind..


Kobber var der også flere der havde med og "Danas have" havde nogle fine sager med:


Også hos "Nordic Living", var der julepyntet  - her også med lidt guld..
Se lige koglerne ved store spejl. Det er fra et "Abe træ" - jeg synes de er vildt flotte..


Nu sagde jeg naturlig jul - men hos Maileg er der altid røde farver hos deres skønne nisser, selvom et par af dem i år, havde fået en grå hue ;0)




Det var en dejlig tur. Mit hovedet er fyldt med ideer og tanker og jeg glæder mig allerede til efterårs - og julevarerne begynder at lande i butikken..

Indtil da, er det bare med at nyde det skønne sommervejr vi har lige i øjeblikket :0)

..fin romantisk pyntet vægophæng fra Chic Antique  - det er ikke så meget der skal til. Roser, lidt brudeslør og hjerteranke..

 ( du kan i øvrigt finde vægophænget lige her  - og lige nu har jeg -20% på alt brugskunst og tekstil i butikken..)

Kommentarer

  1. Fine fine billeder - omend, ja, lidt tidligt at "jule".. :)
    Fedt at vide, selvom jeg nu ikke normalvis følger "modens gang", at det bliver meget naturligt i år. Jeg er ikke så meget til alt for meget af det gode - og bruger gerne både sommer og vinter og jul helt almindelige naturlige ting i mine pynterier - skønt! :)
    Og jeg skal da vidst på jagt efter et lille vindue uden glas der kan stå i stuen og pynte...det ser bare så fint ud med de forskellige julekugler hængende... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine..
      Ja, jeg nyder også at inddrage naturen året rundt og hos os er der også forskellige traditioner forbundet med julen - fks. gammelt julepynt der skal op uanset hvordan "trenden" er pt ;0)
      ..ja ideen med det gamle vindue er bare rigtig fin..

      Slet
  2. Uh, det er nu alligevel godt at vide at der er længe til jul! Men naturlig julepynt er lige mig :-) Og jeg er helt vild med abetræskoglerne!
    Indtil videre: God sommer- og solskinsdag til dig!

    SvarSlet
  3. Super lækker billeder. Giver så meget inspiration. Er lige som du helt vild med vinduerne til julekuglerne. Det må da være et most..... Allerede nu tænker jeg i baner med at få sat sådan et vindue op mellem to rum. Altså slå hul i muren..... Det ville da blive så fantastisk smukt:)
    Rigtig skøn lørdag
    Charlotte (Hos Villa Fryd)

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.