Gå videre til hovedindholdet

Vi tænder lys..

..og kryber i ly..
Udenfor suser det, men stormen er endnu ikke nået rigtig hertil..

 

Vi er alle vel hjemme og kan hygge os sammen :0) Så krydser vi bare fingre for det ikke bliver så slemt..
 
 
Lyset på billederne har jeg købt i Rema. De har haft nogen lignende de sidste par år og jeg er lidt vild med dem.. Teksten på lyset er fra "Grantræet" og for neden på lyset er der nogle søde tegninger..
Det har en fin størrelse, så det kan brænde lige til juleaften :0)
 
Jeg synes lyset er så enkelt og fint i sig selv, så jeg har valgt bare at sætte det i en kageform af zink..
 
 
Rigtig god aften derude
- pas på jer selv ;0)



Kommentarer

  1. Tænk sig, at man kan finde sådan et flot lys i REMA! - Heldigvis er vi også kommet godt hjem fra arbejde, og vi sidder også og nyder aftenen med tændte stearinlys. God stormfuld aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja nogen gange kan man altså godt være heldig - og så til 50 kr.!
      Godt I er kommet godt hjem :0)
      KH.

      Slet
  2. Ja, det ser sødt ud! Nu håber jeg ikke at der var alt for meget der blæste væk for jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Nej vi slapheldigvis billigt denne gang :0)
      kram

      Slet
  3. Hej fru gårdejerinde!
    Smukt og stemningsfyldt lys, er helt vild med enkeltheden du har valgt. Håber i nyder det hele December måned. Min svoger er Rema mand, måske jeg lige skal kigge hos ham. Jeg føler mig bare så heldig. At vinde din julemus....... det er og bliver en god December. Kan ikke få lov til at se din mail ardesse. Min ard. er: Anni Olesen, Røgelknolden 7, 9500 Hobro Tusind tak....fortsat god julemåned.
    Hilsen Anni

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anni
      Tak skal du ha' :0)
      Du må afsted til svogeren ;0)
      Mærkeligt med mailen?? Prøver lige at tjekke om noget skulle være galt, selv om jeg bestemt ikke er nogen "it-nørd" hi hi - men øvelse gør vel mester..på et tidspunkt...
      Jeg sender en mus afsted til dig på mandag - og ja, rigtig god december også til dig..
      KH.

      Slet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.