lørdag den 7. december 2013

Pebernødder

Idag har ungerne og jeg bagt pebernødder. En lille hyggelig eftermiddagsaktivitet, der er lige til at gå til - for både store og små :0)

 
Opskriften vi bruger, fik jeg for et par år siden af Jill.
Jeg kan ikke længere finde linket, så  Jill - jeg håber det er ok at jeg gengiver opskriften her - for den er bare rigtig god :0)
 
Pebernødder
 
250 g smør
180 g sukker
1 æg
400 g mel
1 tsk. sirup
2 tsk. natron
1 tsk. ingefær
1 tsk. kanel
1/2 tsk. stødt nellike
1/2 tsk. peber
1/2 tsk. kardemomme

 
 
Alle ingredienser æltes godt sammen. Herefter trilles små "pølser" af dej, der skæres ud i mindre stykker og formes til kugler.
Kuglerne lægges på en bageplade og får et lille tryk i toppen. Bages v. 175 grader i ca. 10-15 min.
 
 
Når pebernødderne er afkølet, lægges de i en kagedåse eller pakkes i små cellonfan poser - lige klar til en lille værtindegave ;0)

Jeg tror vi gør begge dele og laver et par poser, der, sammen med lidt andre julelækkerier, skal bruges til juleforkælelse af ungernes oldemødre..

 
Rigtig god fornøjelse

1 kommentar:

  1. Hvor ser de gode ud og tusind tak for opskriften <3 Dem må jeg prøve at lave.

    Fortsat god weekend.
    Knus Birgitte

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥