Gå videre til hovedindholdet

Cupcake billede - og en lille rundtur på pigeværelset

Lidt forsinket, kommer her billede af det færdige aftenprojekt, som TA DA - var et billede til lillepigens værelse..

Lavet af et af de viskestykker jeg købte i Netto (for noget tid siden) og så en ramme fundet i genbrugsforretningen til en 10'er..
Rammen har jeg malet hvid, så har jeg klippet stoffet til, zig zagget det og så foldet kanten - til slut i rammen og vupti - et billede ;0)

Som nu hænger her og indbyder til "te-selskab" stemning..
( som helt klart er en af de lege, der bliver leget mest i øjeblikket..)

Her et lille kig ind på værelset - taget fra forskellige vinkler..
( husk hvis du klikker på billedet bliver det større..)

Værelserne i huset ligger på 1.sal og derfor har vi skråvægge, men jeg synes det er en del af charmen ;0)
Garderobeskabet er peppet lidt op med wallstickers..

- og NEJ her er bestemt ikke altid så ryddeligt ;0) så jeg benyttede lige lejligheden til at snuppe et par billeder, nu vi lige havde ryddet op - smiler..

Her lidt billeder af nogle af de små detaljer på værelset..
Dukkehuset er fra "Den gamle skole" og er en dåbsgave fra Farmor.. bordet det står på har storebror lavet - med lidt hjælp fra morfar ;0)
Mariehønelampen er fra den lokale elektriker - loftslampen har jeg selv lavet..
Billedet over sengen er fra Maileg.

Lillepigen er glad for at lege her ( særligt når der lige er ryddet op - smiler )..
Det var vigtigt for os at indrette rummet godt, så det stadig er funktionelt og indbyder til leg..

Nu er jeg gået i tænkeboks over indretningen på børnenes nye værelser ude på gården - det er jo snart lige om lidt ( JUBII)..
Begge børn skal have nye senge - lillepigen sover stadig i tremmeseng og den tid er vist ved at være forbi ik ;0) Storebror sover på en gammel skibsbriks, som har adskillige år på bagen. Jeg er ikke sikker på den kan klare endnu en flytning - desværre..

Lillepigen har drømme om et prinsesseværelse og storebror et "Fodbold / plads til Lego værelse"..

Derudover er der overvejelser om farver på væggen - skal, skal ikke.. skal der være tapet på nogle af
væggene.. stationære skabe eller flytbare og..og..og..

Spændende og dejligt at ungerne også selv har nogle ideer til hvad de gerne vil have..

Hvordan ser dit barns værelse ud?

Kommentarer

  1. Jeg er sikker på at børnene og dig i fællesskab får lavet nogle rigtig skønne værelser, med plads til leg og hygge - med dine kreative evner kan det kun blive godt - god arbejdslyst til jer alle.
    kram fra Jo

    SvarSlet
  2. Hvor er det blevet et fint billed. God ide:-) hun har et rigtig sødt pigeværelse. Lige min datters stil:-) Kh Christina

    SvarSlet
  3. Hmm...hvordan ungernes værelser ser ud?? - Pt ret rodet vil jeg sige!! Så det må blive en anden dag der kommer billeder ;)

    Jeg skulle lige se hvilken landsdel du boede i, da du skrev om ænder ;) For mange af vores sætter vi jo til salg sidst på efteråret ;) Meen sjælland er nok lige langt nok væk, men jeg vil da varmt anbefale jer at købe et par ænder.. I behøver jo ikke avle på dem som vi gør, men med tre damer er du godt kørende. En passende lille flok, og æggene kan du spise!! (ikke som blødkogt, men de er forrygende i madlavningen, og vildt gode til at bage med!!)

    Spændende med jeres nye hjem...lige omlidt :)

    God Mandag.
    Knus knus.

    SvarSlet
  4. ps... ang farver: Hvis det virker for voldsomt at male hele rummet så nøjes du bare med en eller to vægge ;) Evt en bane eller to med tapet - det giver en fed virkning! Så kan du også evt tapesere bordpladen på et skrivebord og derefter lakere det med klar lak for at det kan holde til slid. Eller male en lampe, billedrammer og.lign i samme farve som den ene/de to, malede vægge..
    Bare et tip - fra en uddannet maler
    (idag, dagplejer ;))

    SvarSlet
  5. Skøøønt tøse/pige værelse... Er vild med de "blide" farver.. Her hos os har Storpigen 2 farver på sit værelse..Lyserød og hvid.. Og Lillen´s er lyseblå og hvidt :o) man skal jo kunne se deres køn !! Griner..

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.