Gå videre til hovedindholdet

Aftenrunde..

Igår aftes var vi lige en tur ude på gården og vande i drivhuset, samt tjekke at alt var som det skulle være.. Det var det og mens vi gik vores "aftenrunde" fik jeg taget lidt billeder, som jeg gerne vil dele med jer..

Først denne smukke valmue der står ved laden med alt sin ynde midt mellem ukrudtet..
Så fin - mon ikke den selvsår sig og kommer igen til næste år?

I køkkenhaven gror alt frodigt - og jeg har nok at gøre med at holde ukrudtet væk ;0)
det mørkegrønne stykke bag hegnet er vores jord. Vi har sået det til med græs i år ( synes nu egentlig bare det ligner ukrudt, men kloge hoveder siger det nok skal blive godt - så det regner vi med - smiler..)

Bagerst i køkkenhaven har sønnen og jeg sået græskar - vi håber de bliveer MEGA store..!!
"Mor - tror du at de bliver så store så vi kan sidde på dem?"
Hmm ja man har da lov at håbe ik - skal nok følge op på projektet ;0) ..

I drivhuset går vindruen nærmest amok og truer med at overtage det hele..

..meen tomater, agurker og snackpeber kæmper for det og hvis alle blomsterne bliver til noget får vi RIGELIGT af tomater og agurk - MUMS :0)

- og se lige vindruerne her..
Tegner til at blive en god debut som drivhus ejer :0)

Udenfor drivhuset vokser denne fine blå blomst
- er der mon nogen af jer der ved hvad det er for én?
  
Sønnen og farmand er igang med at anlægge en mindre fodboldbane her - og måtte lige have en kamp :0)
Lillesøster snuppede en cykeltur istedet..

I eftermiddag suser vi derud igen - sønnen ( og farmand og morfar..!!) venter nemlig på en lidt særlig levering - jeg siger bare "Mænd og maskiner!!"


Skal nok vende tilbage senere med et indlæg ;0)

God eftermiddag

Kommentarer

  1. Hej
    Jeg tror den blå blomst er en ridderspore.

    Mange sommerhilsner herfra

    SvarSlet
  2. Hej

    Jeg har lige opdaget din blog, den ser rigtig hyggelig og jeg har meldt mig som fast læser. Det ser ud til at blive en rigtig dejlig bolig på landet i får.

    venlig hilsen Dorte

    SvarSlet
  3. Dejligt med en aftenrunde:-) Det ser hyggeligt ud! Mht. valmuen, er jeg sikker på at den selvsår sig til næste år, og sikkert endnu flere! Hvis i vil begrænse vindruen lidt, skal i ikke være bange for at beskære (hvis i gør, får i også flere vindruer og bedre vindruer.) I klipper 2 blade foran klasen. (ved ikke om det er forståeligt.?) men efter klasen skal du tælle 2 blade frem og så klippe!

    Glæder mig til at følge udviklingen.

    Louise

    SvarSlet
  4. FANTASTISKE billeder !! Vil gerne med på aftenrunde en anden dag :o) Er fuldstændig pjattet med jeres drivhus !! :o) Såå hyggeligt.
    Knus Frk. Lehmann

    SvarSlet
  5. Hej igen, ja du kan sagtens beskære vindruen nu, det kan du bare gøre løbende. Hvis den har en masse blade på stammen kan du også fjerne dem, der er ingen grund til at den bruge en masse krudt på at holde dem i live!

    God fornøjelse

    SvarSlet
  6. Hej piger - tak for jeres kommentarer, som altid gør mig rigtig glad..

    Fru lyserød - tak for hjælpen :0)

    Dorte - Velkommen til - det glæder mig at du har lyst til at læse med :0)

    Louise ( frk. ranke ) - tak for din viden om vindruer - jeg skal helt klart igang med saksen, så den ikke overtager hele drivhuset ;0) og i øvrigt tror jeg at jeg har fundet flere valmuer rundt omkring.. De har endnu ikke åbnet sig, men er spændt på om de er ligeså smukke :0)

    Frk. Lehmann - Du er velkommen til at komme med på aftenrunde til hver en tid :0)

    Ha' en dejlig aften allesammen
    KH.

    SvarSlet
  7. Åhhh hvor er det fantastiske billeder og så smuk jeres have er, både drivhus, køkkenhave og alle jeres smukke blomster - kan slet ikke forstå, hvordan I magter at have 2 steder, ved lidt om, hvad det kræver med en gård, det er ikke bare 500 kvadratmeter have der skal holdes... og så en ombygning tilmed, det er sku godt gået. Give jer selv et ordentlig klap på skuldrene, det har i virkelig fortjent.
    Jeg glæder mig rigtig meget til at se det hele, når I flytter ind... altså hvis du vil have os med på en kigger ;o)

    Knus Jill

    SvarSlet
  8. Hej Jill
    Tak for sin altid søde kommentar :0)
    Jeg må indrømme at jeg bestemt også glæder mig til kun at skulle koncentrere sig om et sted.. Kan godt mærke at det giver lidt "rod" i mit hovedet.. Glæder mig til vi flytter - forhåbentlig omkring 1. september ( jubii), det giver forhåbentlig lidt mere ro - og så håber jeg da at der snart er nogen der har lyst til at flytte ind i vores lille byhus ;0)
    - og du kan tro jeg gerne vil vise rundt, når vi flytter ind..
    Kram herfra

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.