Gå videre til hovedindholdet

Hurtig påskebuket og et kig i påskekassen..

Lige nu kan man få "sovende påskeliljer" i butikkerne.
Dem kan man lave en hurtig påskebuket / påskedekoration af - se her:

Blomsterhovederne lægges tæt sammen i spiral form, som en almindelig buket blomster.
Buketten bindes sammen lige under hovederne, stænglerne klippes og buketten stilles i en fin underskål med vand.

Jeg starter med at sortere påskeliljerne - dem der er lidt udsprugne og dem der stadig er i knop.
De udsprugne lægger jeg inderst..

Her kan I se hvor jeg har bundet buketten..
Lige under blomsterhovederne..

Buketten set fra oven..
Når alle blomster springer ud, ser det bare helt fantastisk ud!

Måske har du lyst til at prøve?
Jeg har giveet 15 kr for mine påskelliljer - og det er da en billig dekoration / buket :0)

Påskekassen er kommet frem og jeg fik lige lyst til at vise lidt frem:

De fine æg er fra Royal Copenhagen.
Jeg har fået dem af min mor og jeg kunne egentlig godt tænke mig at udvide min samling lidt..

Kyllingerne her er lavet i ler og kommer fra et - nu nedlagt - keramikværksted, som var nabo til mine forældre..
Dem skiller jeg mig aldrig af med..

Farbergé æggene har jeg nogen stykker af..
De er rigtig flotte i en gammel trækasse eller kurv sammen med lidt hø..
De er lidt mere farverige end jeg egentlig normalt er til, men altså det er jo kun påske én gang om året ik ;0) og foråret er jo bare lidt farverigt ik..

Får hører sig til..

Kyllingen har jeg haft siden jeg var barn..

 - og måske kan du gætte hvem der har lavet dette - og hvorfor det betyder meget for mig ;0)

Det var et lille kig i min påskekasse - den er ikke kæmpestor.. Men den er der og mere kommer til efterhånden, for jeg kan godt lide at pynte til påske og særligt nu, hvor børnene er blevet større kan jeg mærke det er vigtigt for mig at holde fast i traditionen..

Hvad har du i din påskekasse - og har du overhovedet én?

HUSK!
Det er imorgen jeg udtrækker vinderen af min Give Away :0)
Du kan stadig nå at være med..

Kommentarer

  1. Jo, jeg har en påskekasse, men den kommer ikke frem i år, da vi ikke fejrer påske her hjemme. Men den er ikke så stor, og der er ikke det vilde i... Er ikke den store påskepynter, må jeg indrømme. Men jeg kom i rigtig påskestemning af dine fine blomster og pynt :-) God påske! Knus; Heidi

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.