Gå videre til hovedindholdet

Der er noget i luften..

..jeg ved ikke hvad.. :0)

Men jeg ved helt sikkert at NU er det forår - der er tegn OVERALT!!

Se bare forårsblomsterne her fra vores nye "gamle" have - en fryd at gå på opdagelse - hver dag er der noget nyt at se..

Som her, hvor den nye terrasse-hyggekrog skal være..
Efter der er kommet lys er der nu helt hvidt af smukke dorthea liljer ( mener jeg de hedder?)

Krokus pibler frem og viser deres smukke farver..

Egentlig er jeg ikke specielt begejstret for gule blomster - men det her ER da forår ikk?

Se lige himlen - kan sagtens forstå ungerne, når de kan bruge flere timer på redegyngen og kigge op i himlen..

Selv i drivhuset er der liv - her er det påskeliljerne der kommer frem..
( de bliver i øvrigt nok nødt til at flytte, så der kan blive plads til tomater, agurker mv... )

Disse vokser flere steder i haven - men jeg ved faktisk ikke helt hvad det er??
Troede egentlig først det var tulipaner, meen??

Her lidt tættere på..
Kan nogen mon hjælpe mig?? 


- og se bare her hvordan mine lathyrus spirer..

Jo, det er helt sikkert forår - og blev da også lidt fristet da jeg kørte forbi yndlings forretningen forleden og så alle de nye forårvarer! Måske lyder det bekendt ;0)
Og denne her, den måtte altså bare med hjem



Se lige de fine detaljer..

Kjolen er fra "Priik" - helt klart et af mine favorit mærker..

Jep jep, det er helt sikkert - NU er det forår - og i morgen lover de 20 grader!!
Hmm måske skulle man overveje at hoppe i kjolen, istedet for arbejdstøjet!!
Nej det går nok ikke - jeg har en aftale med et drivhus ;0)

I aften står den på  filmen "Sammys store eventyr" sammen med ungerne - Gårdejeren er sendt med gutterne til fodboldkamp -og når ungerne er lagt i seng, tror jeg at jeg snupper mig et fodbad og en god tøsefilm!

RIGTIG GOD FREDAG AFTEN





Kommentarer

  1. Spændende havesæson du går i møde. Tænk sig alle de overraskelser, der måske dukker op i din nye have :-)

    God weekend
    Hilsen Vivik

    SvarSlet
  2. Forår er bare skønt:-) dejligt med så mange blomster du har i haven. Sjovt nok kender jeg en del der ikke er vilde med gule blomster, men de er da fantastiske i foråret, hvor de rigtigt står og lyser op. Synes nu også det ligner tulipaner du har, det bliver spændende at se senere:-) Kh Christina.

    SvarSlet
  3. Øv,hvor er jeg misundelig på de lathyrusspirer. Kun 20% af dem, jeg har sået, er kommet op. Et tilbagevendende problem......

    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  4. Godaften. :-)

    Skønne forårsbilleder fra din have!
    Jeg har det også en lille smule svært med stærkt gule blomster, men ikke om foråret, -da er det dejligt, synes jeg.

    Spændende hvad dine grønne blade bliver til.. Jeg tænker, at det måske kan være liljekonvaller?

    Rigtig god weekend!

    Knus Solsikke

    SvarSlet
  5. Uhmmm lyder som en skøn fredag aften - Sikken en have, det er lige som at få lov til næsten at åbne en gave hver dag med sådan en ny have, der pibler hele tiden nye spændende ting op af jorden.
    Jeg tror altså, at det er tulipaner du har på billedet, de har bare stået i jorden alt for længe og er derfor blevet så tæt. Hvis det er tulipaner så skulle du tage at nibse blomsten af så snart den begynder at visne, og lade stilken visne ned, løgene graves op og så kan du sætte dem steder, hvor der er mere plads (lille fif fra den tidligere gårdejerinde med stor "gårdhave" ;o)
    Hyggeligt at få lov til at følge med i, hvad der sker hos jer.

    Kram Jill

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.