Gå videre til hovedindholdet

Det var bestemt ikke en del af planen!!

.. nej, jeg havde jo nok tænkt at min feriedag i fredags, weekenden og ikke mindst de første 2 dage i denne uge skulle bruges på noget andet end at ligge underdrejet med en eller anden influenza agtig virus ting - ØV!! men sådan har det nu engang bare været.. ( ja, jeg er lidt bitter.. ) men nu virker det da som om det er på retur igen og det er jo altid noget ;0)

Idag har jeg endelig kunne bevæge mig lidt udenfor i længere tid ad gangen og nyde solen - skønt.. Lillepigen har været hjemme sammen med mig - det har været rigtig hyggeligt..

Jeg havde kameraet med en tur i haven - og her følger lidt billeder derfra:



Tulipanerne stod i knop i formiddags og i løbet af dagen var flere begyndt at åbne sig lidt.. 
Mmm det får mig til at glæde mig endnu mere til søndag, hvor jeg skal besøge Gavnø's smukke park - lige nu blomstre ca. ½ mio. tulipaner! Uh jeg håber dælme vejret holder. Du kan evt. læse mere om parken på Gavnø lige her


 Små farveklatter spreder glæde hist og her

Her er det selvsåede "Judas penge", der kommer flere steder rundt omkring i haven.. Tænk sidste år var jeg ved at forveksle den med ukrudt!

Mine storkenæb er også på vej - kunne godt tænke mig at udvide samlingen i år.. 
De er så smukke sammen med roserne synes jeg.. Disse ved jeg faktisk ikke hvad hedder - den er blå og vist rimelig almindelig - men meget smuk..

Også høstanemonerne er godt på vej - disse kommer fra nogle gode venner til mine forældre. Jeg oplevede dem ikke i blomst sidste år - krydser fingre for at jeg gør det i år..

Syrenen er på vej - uhm!

Og se nu bare her.. bag væltede træer og udgået bambus fandt jeg disse smukke anemoner - perfekt. De står nemlig i den del af haven, jeg tænker skal være lidt "skov-agtig"..
Så nu er jeg glad :0)

Og som den kvikke læser har bemærket, har den stået på nærbilleder i dag - det er helt med vilje..Det er nemlig ikke kun smukke stauder, tulipaner mv. der vokser - det gør ukrudtet også!! Men det gad jeg altså ikke have med idag - så på med zoom istedet ;0) Og så ved jeg jo hvad jeg skal lave de næste par dage - der er vist lidt at indhente..

Normalt viser jeg jo ikke specielt mange billeder af mine unger, gårdejeren eller mig selv for den sags skyld - men synes altså alligevel jeg lige ville dele dette med jer - en 5-årig der bare hygger i haven :0)


Så med det - Rigtig god aften derude..



Kommentarer

  1. Sikke dejlige billeder, men hold nu op hvor synd du skulle være sløj...sløj...sløj.
    God bedring.

    KH bedstemorkaren

    SvarSlet
  2. Dejlige blomster og øv for den med sygdom, når man har fri <3

    SvarSlet
  3. Skønne billeder <3 Dejligt at det hele er ved at springe ud :)
    Der er bare hygge i gyngen <3
    Synd at du skulle blive syg. Rigtig god bedring.

    Knus Birgitte

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder - og god bedring til dig!

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.