Gå videre til hovedindholdet

En lidt fortravlet uge - og mere malerarbejde..

Ja ugen her har været fyldt godt op med en blanding af forskellige arbejdsopgaver, sygt barn og sociale sammenkomster.. Mærkeligt som tingene altid falder sammen ik..?

Idag havde jeg lavet en "arbejdsaftale" med min mor. Så vi iførte os malertøjet ( igen igen!!) og kastede os over endnu et rum ude på gården - ja ja det lakker skam mod enden ;0)

Her er et lille sneakpeak på vores arbejde:

Før-billede ( bare for I kan danne jer et lille indtryk..)
af den lille stue..
Vores kommende stue, består egentlig af to stuer - en lille og en stor, adskilt af nogle fantastiske skydedøre..

Som i de fleste andre rum blliver her malet hvidt
- se lige dørene.. Er de ikke fantastiske!

På sigt skal vinduet skiftes, meen kommer tid kommer råd - er det ikke sådan man siger - smiler..

Vinduespladen havde jeg egentlig tænkt skulle males hvid - meen efter at have gået og kigget på den, tror jeg faktisk den får lov til at være som den er..
Den er lavet af granit ( tror jeg nok...) og vinduerne i stuen ved siden af, har samme vinduesplader..
Tænker det vil give en god kontrast til det hvide..

Her lidt tættere på..
-Hvad mon du synes?

Planen er at stuen her skal bruges som "tv-stue".
Det er her vi skal smide benene op og læne os tilbage og se en god film. Det er også her sønnens playstation kommer til at "bo".
Altså total afslapning ;0)


Nu vil jeg snuppe lidt mere kaffe og så tage på en lille besøgsrunde i blogland - det er nemlig ikke mange besøg jeg har nået i denne uge..

God aften

Kommentarer

  1. Hej og tak for en hyggelig blog. Lækkert at komme videre med malerarbejdet. Jeg har selv malet mit lille hus fra gulv til loft, så jeg ved hvad det drejer sig om... Jeg er helt sikkert enig med dig i, at vinduespladerne skal holdes som de er specielt hvis det er granit! (Synes faktisk den er ret flot). Det hele kan også blive alt for hvidt i hvidt.
    Held og lykke med den videre istandsættelse.

    SvarSlet
  2. Hej Sofie
    Ja jeg er faktisk også gået hen og blevet helt glad for den :0)
    Tak for din hilsen og rigtig god dag..

    SvarSlet
  3. Det ser helt fantastisk ud. Jeg er dybt imponeret over så meget du/I får for hånden:-)
    Kh. Louise

    SvarSlet
  4. Tak søde Louise - det holder også hårdt nogen gange ;0) Jeg glæder mig til vi er færdige og kan slappe lidt af..
    God dag
    KH.

    SvarSlet
  5. Kan kun gentage mig selv, hvor er i flittige, og hvor kommer det til at se godt ud - jeg er helt enig med dig, synes det vil være synd, ikke at beholde vindueskarmene som de er, det er jo nemmere at male over senere - hvis du skulle fortryde.

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.