Gå videre til hovedindholdet

Uhm lørdag ♥

Udenfor er vejret gråt og det rusker i træerne omkring os.. Vi har været vågne et par gange i nat, fordi man kan høre huset/spærrene giver sig! Noget af charmen, ved at bo i et gammelt hus fra 1900 ;0)
 - Men er der ikke et gammelt ordsprog der hedder "så længe det knirker, holder det.."??

Vi nyder en stille dag med spil, kreative sysler osv. Senere skal vi til fødselsdag - så vi er helt nede i gear.. Skønt!

Igår var jeg forbi en af mine yndlingsforretninger - denne gang en af dem der handler med blomster ;0)
For lang tid siden, lavede jeg nemlig en aftale med mig selv om at jeg - såvidt muligt - altid ville have friske blomster til weekenden..

Her er lidt billeder af  hvad der kom med hjem denne gang..

Lækre sprøde dobbelte tulipaner

Hvide ranukler
- de har nu fået plads i de gamle sodavandsflasker..

Hvide perlehyancinter - her i de søde latte kopper fra Green Gate..
- det lugter lidt af forår ik?

I vores køkken er der en KÆMPE stor radiator, som jeg altid har HADET!!
Men efter vi har fået lavet denne specielle hylde, er jeg kommet til at holde lidt mere af den...
Over hylden hænger en stor blød masonitplade beklædt med stof.
Her hænger billeder af venner og familie..
 - Måske skulle jeg vise den frem en dag?

Sidst men ikke mindst, så er fugleburet er også blevet opfrisket lidt..

En hvid bellis, en enkelt tulipan og et lille bloklys med en snor omkring..

Et par sommerfugle har fundet vej og sidder på buret og pynter..

Så det kan godt være at vinden rusker derude - men herinde er der dømt forår...!!

RIGTIG GOD LØRDAG TIL ALLE JER DER LÆSER MED ♥

Kommentarer

  1. Hvor ser det hyggeligt ud.
    Elsker også bare tulipaner, ranunkler og perlehyasinter.
    Det er en dejlig tid, når de er til at få fat i.
    Ha´en rigtig dejlig weekend.
    Knus Fra Susi

    SvarSlet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud - jeg har sjovt nok også samme lyst til at fylde stue med skønne blomster. Det er ligesom foråret kommer bare lidt tættere på.

    Rigtig god weekend

    SvarSlet
  3. Dejligt med lidt forår inde i stuerne :-)

    Er vild med tulipanerne på det øverste billede.

    Hilsen Vivik

    SvarSlet
  4. Vi har også nogle fæle grimme radiator placeret rundt om i hus. Måske jeg skulle vise manden jeres hylde, for den er da genial:).
    Vh. Louise

    SvarSlet
  5. Tak for jeres kommentarer - det gør mig altid så glad..

    Vivik - susede lige forbi din blog og tilmeldte mig som fast læser - spændende have du har :0)

    Louise - vis du bare frem til manden ;0) Vi har taget udgangspunkt i en galleri liste og så bare tilpasset længden - så bliver de ligesom lidt mere tålelige de grimme radiatorer.. Og jeg regner heller ikke med det er sidste gang, der er blevet snedkereret "radiator-hylder" herhjemme ;0)

    KH.

    SvarSlet
  6. Hej
    Tak for din kommentar på bloggen :-)
    Spændende og dejlig blog, som du har. Jeg vil kigge forbi.
    Zink kan ikke undværes i min bolig. Og jeg er vild med det gamle zink med spor efter års brug.
    jeg tager to lodder fra til dig :-)

    Hav en dejlig søndag
    Birgitte

    SvarSlet
  7. Den radiatorhylde er jo helt super. Og så med alle-tiders-sødeste-perle-hyacinter.

    Glædelig tirsdag.
    Kirsten

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.