Gå videre til hovedindholdet

Har jeg forresten fortalt..

..at vi har høns?
Selvom vi lige nu bor i et gammelt byhus, har det ikke afholdt os fra at holde høns.
Jeg synes det er lidt hyggeligt, børnene - særligt lillesøster - synes de er sjove og så er det altså lidt fedt, at være selvforsynende med æg :0)

Måtte bare have det skilt her..
- synes det passer perfekt på gavlen af hønsehuset

Hønsehuset her har jeg fået i fødselsdagsgave.



Det er gårdejeren og min far der har bygget det.
Ok - det gik måske en lille smule over gevind med termoruder og isolerede vægge og tag - men der er rigtig fint synes jeg.
Planen er det skal flytte med ud på gården - håber jeg kan lave en lille aftale med en vognmand ;0)
Et af forårets mange projekter, bliver at få malet hønsehuset. Jeg tænker det det skal være sort, med hvidmalet vindue..

Lige nu tæller hønsebestanden 3 styks dværghøns, men jeg tænker den skal udvides lidt, når vi engang flytter..

Et par af husets nuværende beboere
-Ja ja, dyrefotograf bliver jeg nok aldrig!!

Hvad med jer?
-Er I til høns i haven?

Kommentarer

  1. vi er til høns, vi har dem gående i en gammel farestald hvor søerne førhen har ligget med grislinger og selve hønsegården ligger på området mellem vores staldbygninger og naboens hovedhus. Vi har en god blanding af høns, både plymrokker (tror nok at det er det de hedder) og dværghøns og enkelte RIR. en køn blanding specielt når racerne blandes.

    God weekend

    maja

    SvarSlet
  2. Hvad er det for en race af Dværghøns du har på billederne med de grå??
    Mvh. Maria.

    SvarSlet
  3. Hej Maria
    De hedder Dværg Wyandotter og fåes i forskellige farver :0)
    De er søde og godmodige..
    Skal I have høns?
    God aften
    KH.

    SvarSlet
  4. Hej igen.
    Ja det overvejer vi meget. Vi bor i rækkehus med lille have, så derfor søger vi dværg-høns :O)
    Forresten så er det en flot hjemmeside (blog). Er helt ny i det her og man skal åbenbart ha en blog for at kunne læse og skrive på andres blog. Så nu har jeg åbenbart min egen (griner). Måske jeg skulle lave en om kager. Det er min store interesse. Specielt Cupcakes i lange baner :O)
    Med venlig hilsen Maria.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen :0)
      Tak for det - dejligt du har lyst til at læse med - og velkommen i blogverdenen.. man behøver ikke have en blog for at lægge en kommentar - de fleste steder kan man også lægge kommentar som "anonym".. Men ellers må du bare kaste dig ud i det - som cupcake blogger måske ;0) UHM! elsker kager..

      Og med hensyn til høns, så kan jeg kun anbefale det - det er rigtig hyggeligt og ikke så tidskrævende som man måske frygter..

      Ha' en dejlig aften
      KH.

      Slet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.