lørdag den 9. august 2014

Det bugner af æbler

Det må blive et godt "æble-år" i år. Vores æbletræer har i hvert fald aldrig haft flere æbler, end de har nu!

 
Jeg bliver helt bekymret om grenene kan holde!
 
 
Jeg drømmer allerede om æblemost i stride strømme, gammeldags æblekage, æblesmør og mange flere lækkerier - uhm :0)
 
 
Men indtil da, bruger jeg de små nedfaldne æbler til dekoration inde og ude - ligesom mange af jer andre derude i Blogland ;0) Jeps gratis glæder er altid godt ik..
 

 
Her i yndlingskassen med de fire rum - har i øvrigt også nappet et par valmue frøstande med ind. De er også meget dekorative, synes jeg.
 
 
..og her på bordet i vognporten i et gammelt sylteglas.
 
Har du også mange æbler i år?

6 kommentarer:

  1. Lyder lækkert med æblesmør. Hvad bruger du det til? Og hvad består det af?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina
      Det er også super lækkert m æblemos. Jeg bruger det til boller, pandekager mv. ☺
      Jeg har fundet opskriften bloggen på her - www.valdemarsro.dk.
      God dag

      Slet
  2. Jeg har desværre kun to små æbletræer som ikke rigtig giver noget endnu. Men det kommer forhåbentlig om nogle år. Rigtig fine dekorationer du har lavet med dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mon ikke de vokser sig store - der er ikke noget bedre end at kunne hente sin egen frugt i haven ☺
      God dag til dig

      Slet
  3. Vi har rigtig mange æbler i år. Måske skulle jeg også prøve med æblesmør. Sidste år lavede vi æblemost - uhmm, det smagte godt! Flot æbletræ, du har :-)

    SvarSlet
  4. Enormt dekorativt med æbler, skønne billeder
    Knus Iben

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥