Gå videre til hovedindholdet

Årets adventsdekoration og krans..

Som lovet f'ølger her lidt flere billeder af årets adventsdekoration her på Gården. Og som tidligere nævnt kunne jeg ikke helt bestemme mig og levede derfor også en lille krans..

Først adventsdekorationen.
Jeg har lavet den i en trækasse, som jeg har haft i flere år - og det er ikke første gang, den har været anvendt til dette formål. Jeg synes den er så fed.
Lysene har jeg købt i Fakta hvor man, ligesom i Netto, kan være heldig at finde fine - billige lys engang imellem..
Jeg har brugt oasis, til at stikke det grønne ind, så det holder sig flot. Jeg har brugt blågran og forskelligt stedsegrønt fra haven, mos, husløg og en smuk gammel gren - dog klippet lidt i stykker ;0)

Dekorationen har fået plads i et af de store vinduer i stuen - her er nemlig ikke blevet skiftet til vinduer med sprosser endnu - og så kræver det altså at tingene der står her har lidt fylde..

 

 
 
..lidt fra oven

..her kan man rigtig se den fine tekst på kassen
 
Og så til kransen, som nærmest er lidt "fe-agtig"..
Jeg har brugt en færdig metalkran med lysholdere på. Her har jeg bundet blød ene og mistelten og tilslut en lille smule sølvglimmer..
 
Her inde lysene kom i..
 
..og efter..
Kransen hænger i en tynd sølvtråd og ser næsten ud som den svæver..
Fin og enkel :0)
 
Det var mine bud - hvordan mon din adventskrans/dekoration ser ud?
 
Udenfor er det lige nu helt hvidt og sneen daler staidg ned - det er ren idyl :0) Om lidt kører vi hjem til mormor og morfar og bager julesmåkager..
 
Ha' en skøn søndag derude

Kommentarer

  1. Jeg kan lide begge dine adventsdekorationer. Bedst dén med misteltenen. Den er helt drømmeagtig, svævende. Min egen adventskrans er meget enkel. Hvis du har lyst til at se den, ligger der et billede inde på min blog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja, jeg synes egentlig også den blev lidt fin - lillepigen herhjemme er også vild med den..hun synes den burde hænge på hendes værelse :0) Jeg tænker det er det "fe-agtige" der tiltaler hende, meen levende lys og en 4-årig - det går vist ikke helt ;0)
      Jeg kigger lige et smut fordi din blog her en af dagene..
      God aften

      Slet
  2. Hvor er de flotte begge to.
    God kagebagetur.
    Jeg har en give away på min blog hvis du er interesseret
    God aften til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :0)
      Vi havde en rigtig hyggelig kagebagedag kan du tro - så nu er vi dækket ind ;0)
      Tak for tippet med Give Away - jeg sniger mig lige forbi senere og kigger..
      Rigtig god aften

      Slet
  3. Uha, de er fine på hver deres måde. :-)
    Og TUSIND TAK for den fine gave. Den er jeg SÅ glad for. Lige min stil. :-)
    Jeg fik desværre først sendt i gåt. Det beklager jeg.
    Rigtig god første advent. :-)
    Kram Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have :0)
      Hvor er jeg glad for du kunne li' din gave :0) Jeg håbede også jeg ramte rigtig..
      Jeg glæder mig til at se hvad du har fundet på..
      Ha' en dejlig aften

      Slet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.