Gå videre til hovedindholdet

Weekend

Denne weekend er en følelsesladet én af slagsen..

Igår fredag, var dagen hvor vi skulle sige farvel til vores datters dagpleje.
Hun (vores datter) skal nemlig starte i børnehave på mandag. Det sker lidt tidligere end planlagt, fordi kommunen har valgt at afskedige vores dagplejer pga. nedskæringer og faldende børnetal. Vi er bestemt IKKE enige i denne beslutning - men nu er det desværre sådan!
Men vi fik sagt pænt farvel - og på gensyn, for vi lovede hinanden at holde kontakten ved lige. Vi har kendt hinanden i næsten 5 år, da også vores søn har været i dagpleje her.
Det har været en god tid og særligt den sidste hvor vores datter har været eneste barn, har gjort at det nærmest er blevet lidt familiært.. Så jo - fredag var bestemt en lidt vemodig dag!

Fredag var også dagen, hvor ejendomsmægleren kom på besøg for at se på vores hus.
Det var en god oplevelse og det virker lovende.. Dog også en smule vemodigt at sætte det hus til slag, som indeholder så mange gode minder for os..
Men vi er på vej til noget nyt - og mon ikke også der kommer mange gode minder hér :0)

Idag har jeg været på arbejde fra 9-15 - det var ikke lige lysten, der drev værket, men det var jo ok, da jeg først kom afsted... ;0)
 Imens jeg sad dér og blev klogere (det var en temadag om anerkendende kommunikatíon..), sad jeg og kiggede ud af viduet - og ej, hvor blev jeg misundelig over at se alle de mennesker der var ude at gå tur og nyde det gode vejr..
Så da jeg kom hjem, blev familien lokket en tur med i skoven - ikke at det krævede megen overtagelse;0)..
Skønt at få lidt frisk ilt til hjernen, efter en meget teoretisk dag..

Her er lidt stemningsbilleder:

hvem kommer først

"gårdejeren" med familiens hund..

se lige de fine farver


.."en snegl på vejen.."

den må vi vist hellere se nærmere på ;0)

Vi holder meget af at tage på udflugt til skov og strand. Det er "gratis glæder" og det er noget, vi som familie, alle kan være en del af. Der er altid nye ting at opleve - årstidernes skiften, dyreliv, klatre i træer, løbe op af ned af bakker..
Nogen gange skal der bare ikke så meget til - og det synes jeg er skønt :0)

Imorgen er det søndag - og dagen hvor vi får nøglen til vores nye hjem.
Jeg GLÆDER mig - også selv om jeg godt ved vi ikke liige flytter ind forløbigt ;0)

Hvordan er din weekend?

Kommentarer

  1. Sikke en fin blog du har fået lavet. Jeg glæder mig til at følge dig og din familie:).
    I et tidligere indlæg er der et billede af noget pileflet med en masse fugleboller i. Er det noget du selv har lavet? For godt ser det ud.
    Kh. Louise

    SvarSlet
  2. Øv lige nu er der lidt knas med at blive fast læsere, så jeg må prøve igen senere:o)

    SvarSlet
  3. Hej Louise
    Dejligt at du har lyst til at læse med :0)
    Kræmmerhuset af pileflet har jeg købt mig til -drømmer om at lære at lave pileflet, men det er endnu ikke blevet til noget..

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.