Gå videre til hovedindholdet

Rose festival

For hvert år vi har boet her på gården, er der kommet flere og flere roser til. Dem der har læst med længe, vil vide at jeg holder meget af roser - og helst i lidt sarte pastel farver ;0) 
Så roser, det kan jeg ikke få for mange af...


I år er der rigtig mange knopper og blomster..åh det er så dejligt og det bedste er at flere af roserne er remonterende, så der kommer til at være rose festival hele sommeren 😍
Og tænk engang..jeg behøver ikke længere at have lige ondt i maven over at klippe af dem - der er nemlig rigeligt..

Smukke "Dronning Ingrid". Den har jeg flere af i haven..

..både i knop og i blomst.
I baggrunden er det et lille paradis æbletræ med fine mørkerøde blade og bittesmå æbler..


Her er det "Harry Edland", der blomstrer.
Den dufter helt fantastisk! 


I det gamle emaljefad på badeværelset, ligger hoveder fra "Dronning Ingrid", "Harry Edland" og "Schneewitchen".

"Schneewittchen"   
- en smuk hvid rose, der ligeledes dufter fantastisk og er ret hårdfør.

Jeg har planer om flere roser i haven i år - og gerne nogle slyngroser. Jeg har faktisk allerede købt den første, men mere om det i et andet indlæg - den skal nemlig have plads i gårdhaven.

I næste weekend tager jeg til Hamborg med min mor - vi skal på rose tur og skal både besøge parker og en privat have. Jeg glæder mig til at få en masse inspiration og - forhåbentlig - købe lidt nye eksemplarer med hjem til vores egen have.


En ting er sikkert - kameraet komme med under armen  - med fuldt opladet batteri 🌸


Kommentarer

  1. Kan heller ikke få nok af roser og jeg får også flere og flere hvert år. :)
    Smuk er den også din balje haveglæde med rosen hoveder.
    God søndag
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej..roser kan man ikke få for mange af :0)
      Ha' en dejlig dag
      KH

      Slet
  2. Du må hellere tage et ekstra batteri med :-) Roser er vidunderlige, og lige nu er de jo slet ikke til at komme uden om. Jeg kan egentlig også bedst lide dem i pastelfarver ... men på vores gårdsplads blomstrer nogle pink og mørkerøde roser som jeg må overgive mig til.
    God tur til Hamborg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tager ihvertfald opladeren med ;0)
      Vi har også en enkelt rød rose, der står op ad laden og værkstedet. Den har stået her siden vi overtog gården, og det får den lov til at fortsætte med. Den er virkelig fin :0)
      - og tak, jeg skal nok vise billeder..

      Slet
  3. Åhhh så smukke roser
    Elsker også de sarte pasteller men den hvide schneewisten står nu øverst på min ønskeseddel. Synes en rose skal have duft for at få lov at stå i min have, og når den så samtidig er så smuk, er det perfekt

    Ønsker dig en herlig dag, og god tur
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Du vil blive glad for Schneewittchen - den er virkelig fin og hårdfør. Og så blomstrer den i rige mængder - skønt!
      - også en rigtig dejlig dag til dig..

      Slet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.