Gå videre til hovedindholdet

Havens blomster..

Jeg ved godt jeg har sagt at vores have er meget grøn, men ligeså stille bliver farveskalaen udvidet ;0)

Se bare disse billeder, jeg tog forleden under "hedebølgen":

Smukke Dahlia

De står smukt sammen hortensiaerne i bedet ud mod vejen..
Har i år endelig haft succes med Dahlia - jubii..
Nu skal jeg bare huske at få dem op, når efteråret kommer..

Det aflange bed, under vinduerne ved udestuen, tager endelig form..
( se venligst bort fra den lidt langhåret plæne - det var simpelthen for varmt at slå græs:0)..)
 
I bedet har jeg plantet hortensiaer, høstanemoner, lavendler, sat ranunkler og sået lidt sommer blomster..
Dog har jeg ikke fået så stort udbytte af mine høstanemoner - kun en blomst er det blevet til?? Jeg fik dem forærende fra en anden have og plantede dem i efteråret.. nogen der ved om de kan springe en blomstring over, når de er flyttet - ligesom pæoner??

Her lidt nærbilleder af bedets blomster:



Den sidste ranunkel..
Nu er den afblomstret - men smuk var den..

Den store sommerfuglebusk var i haven, da vi overtog gården.
Den lider lidt under varmen, men er så smuk.. 
 
..og tiltrækker mange sommerfugle og andre insekter..
 
Det er skønt at gå rundt i haven og nyde synet af de mange smukke blomster - og det bedste er at kunne tage lidt med indenfor..

 Buketten her er bundet af blomster fra haven
 
Lidt tættere på..
Jeg har brugt æbler, dahlia, dusksalvie, jomfru i det grønne, skt. hans urt og stenbræk blade som afslutning..
 
Nu står den her på den gamle kommode og lyser op.
Dejligt med friske blomster - særligt når de er fra egen have ;0)
 
God aften til jer derude
- og velkommen til nye læsere - hyggeligt I fandt vej forbi :0)
 

Kommentarer

  1. Hej Søde
    Hvor er den lækker den buket du har bundet dig. Og ja blomster fra haven er alletiders. Jeg tror også jeg gerne vil have sat lidt flere blomster rundt omkring næste år.
    Gad vide om jeg skulle udvide bedet, når du har hentet din dronningebusk, og så få plantet alt muligt lækkert der..
    Tak for i går, det var så hyggeligt.

    Knus fra Marija

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :0)
      Det lyder som en god ide at lave bed, der hvor "dronningen" står - giver gerne en hjælpende hånd ;0)

      -og ja selv tak for i fredags. Det var rigtig hyggeligt..
      God søndag til dig
      Knus

      Slet
  2. Hold da op!! Hvor har du mange smukke blomster i din have...

    Vi har lige måtte grave 15 stor pæoner og , da jeg ikke kunne holde til at ordne det store bed længere og Kenneth har nok at se til indvendigt i huset, så nu er det mest græs og frugttræer vi har i haven.

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susi
      Ja nu hjælper det lidt på det med blomsterne - men jeg tager lidt af gangen, ellers kører jeg sur i det. Hellere få, men pæne bede..

      Jeg synes nu også din have ser dejlig ud og det er vigtigt at man kan nyde haven og ikke få dårlig samvittighed, så kan godt forstå I måtte "reducere" lidt i det..

      Ha' en dejlig søndag
      Kram herfra..

      Slet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.