Gå videre til hovedindholdet

Et lille åndehul

I forlængelsen af udestuen ( der nu er mit arbejdsværelse) ligger der en lille terrasse. Her drømmer jeg om at skabe et frodigt lille åndehul/oase, hvor man kan sidde og nyde en kop kaffe i solen - uhm..


Jeg er igang, men mangler stadig at fjerne den gamle bambus (SUK!!), beskære den KÆMPESTORE buskbum og flytte en mindre buskbum hen i bedet ( til venstre ), så der er lidt stedsegrønt til vinteren..
- og nå ja, så skal udestuen jo også lige have en tur med en pensel ;0)


Der ser lidt trist ud i bedet lige nu, men forårsblomsterne er begyndt at pible frem..
I efteråret satte jeg en del tulipanløg - jeg er spændt på om de kommer..

Vintergækker og Iris? er godt på vej..

I bedet her op til terrassen har jeg sat tre Astrid Lindgren roser - måske husker I jeg fik dem i gave af min mor i sommers

En anden ting der også er blevet sat i bedet er høstanemoner - jeg var så heldig at aftage nogen fra mine forældres venner. De er sat både i bedet her og foran ved udestuen. Her har de selskab af hortensia og lavendler, der ligledes blev sat sidste år - og som også er nogen "aftager-blomster" ( hmm mon der er noget der hedder det..??)

 ( billede fra i sommers )
Det er her høstanemonerne har fået plads, sammen med hortensia og lavendler..
Tænker at jeg til efteråret skal have sat nogen tulipanløg her, så der også er lidt at se på om foråret..

Ellers er tanken at jeg vil sætte pæoner og dahlia i bedet op mod terrassen - evt. lidt sommerblomster og så selvfølgelig have nogen krukker på terrassen,  men så er det vist også ved at være ganske fint tror I ikke..

Jeg tror det bliver en fin lille krog :0)

 - og nå ja.. tænkte I lige skulle se hvordan der så ud, lige da vi overtog gården:
Det kan man da vist kalde frodigt..
- det var ikke meget sollys der kom ind her ;0)

Imorgen går turen til Bilkas havecenter - jeg skal nemlig se om jeg kan få lidt af det her..


Tænker de lyserøde farver vil gøre sig godt her i mit lilleåndehul..

Rigtig god aften til jer derude





Kommentarer

  1. Det skal nok blive en hyggelig krog ...
    har også været afsted efter frø i Bilka ;0)

    SvarSlet
  2. Jeg har haft vest og ikke jakke på ude i dag. Hurra.
    Var også i Bilka efter frø i lørdags :)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare hyggeligt ud og hvor kan jeg lige se alle dine planer for mig.
    Præcis sådan en oase drømmer jeg også om i vores nye have og selvfølgelig skal der være masser af pæoner, georginer, lavendel og roser så bliver det nemlig bare ikke bedre :o)

    Jeg satser på at mine georgin-knolde har overlevet vinteren.
    Hvis ikke jeg får plads til dem alle, så tror jeg allerede nu, jeg ved hvor jeg vil sende dem hen ;o)

    Rigtig god aften
    kram fra Jill

    SvarSlet
  4. Det skal nok blive rigtigt hyggeligt i din lille krog, mange fine blomster. Husk du selv nemt og billigt kan formere dine lavendler, ved at klippe små stængler af og sætte dem i små flamingo kasser med så og prikkel jord, de der flammingokasser jeg mener er fx dem man nogen gange får sommerblomster i. Så planter du siklingerne i kasserne sætter de i halvskygge og vander dem lidt engang i mellem også sidst på sommer er de blevet til små bitte planter.
    Det kan jo godt blive noget dyrt at anlægge have :-)
    Klem fra Tine

    SvarSlet
  5. Gode billeder.
    Det skal nok blive godt.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.