Gå videre til hovedindholdet

Dejlig start på efterårsferien

Så er efterårsferien ENDELIG startet!
For mit vedkommende har den været særdeles tiltrængt, hvis jeg skal være helt ærlig.. Men nu er jeg også klar til at nyde den..

Vi startede igår - hele familien samlet og så afsted på vinterstøvle indkøbstur -  faktisk kan jeg ikke helt huske, hvornår vi sidst har lavet sådan noget sammen..
Indkøbsturen gik let og smertefrit ;0) og begge børn er nu indehavere af både støvler og sko, der kan klare efterår og vinterens rusk!

Vejret var pragtfuldt og vi besluttede at gå lidt rundt i byen  og så sluttede vi af på Cafe T - en fantastisk lille cafe, der er indrettet så hyggeligt med gamle møbler og loppefund. De har et stort udvalg af te og er man mere til kaffe, kan de også klare det.. Og skulle man gå hen og  forelske sig i sofaen man sidder i, eller koppen man lige har drukket af, er det faktisk muligt at købe det med hjem ;0)

Jeg har lånt lidt billeder fra deres hjemmeside, så I kan fornemme stemningen:

 indefra..

og udefra..
Så hvis du kommer i nærheden af Køge, skal du ikke snyde dig selv for et besøg her..

Vi hyggede med hjemmelavede vafler og æblekage, te, kaffe og juice.. Ren råhygge og ungerne syntes det var dejligt at være der - "ligesom at være på besøg hos oldemor.."
Så en skøn start på efterårsferien :0)

Og nå ja - jeg kom da ikke ud fra derfra med hænderne tomme ;0)
 - udover noget lækkert te, kom disse ting også med hjem:

Puden her måtte jeg have med hjem..
Den skal da helt klart "bo" i en af bambus stolene på arbejdsværelset

Og disse stencils fra "Chic Antique" til 49,- de røg altså også med hjem..
- mon ikke jeg kunne finde lidt sjovt at lave med dem..

Da vi kom hjem, lå denne pakke i min postkasse - meen det kræver lige et indlæg for sig selv :0)



Rigtig god weekend
- og ferie til jer der er så heldige at have det :0)

Kommentarer

  1. Det lyder som en dejlig dag.
    Og hvor ser den hyggelig ud den cafe, ærgerligt man bor så langt væk.
    Tillykke med de fine sager...

    Ha´en dejlig weekend og efterårs ferie.

    Knus Susi

    SvarSlet
  2. Rigtig god ferie til jer, det lyder som om den er startet helt skøn, vi er så heldige at have en ligende cafe i skive, her kan man også købe det hele.

    SvarSlet
  3. Sikke en god start på Efterårsferien:0) Vi holder ikke ferie endnu, venter til uge 46, hvor vi smutter en uge sydpå:) Ha en rigtig god ferie!
    knus fra Mette

    SvarSlet
  4. Hej Piger

    Tak for søde kommentarer - det er så dejligt når I finder tid til at lægge en lille besked, så jeg kan se I har været forbi :0)

    Mette - rigtig god ferie når du når dertil :0)

    God dag til jer alle
    KH.

    SvarSlet
  5. Ihh hvor det lyder som en dejlig dag i har haft. Det er helt pinligt at jeg må indrømme at jeg endnu ikke har besøgt CafeT selv om jeg bor lige ved siden af og Tina der har cafeen er en god gammel kollega, det må jeg vist få gjort noget ved ;o) Fortsat rigtig god ferie.

    SvarSlet
  6. Hej Betina
    Ja, kan du så se at komme afsted ;0) - det er en dejlig oplevelse..
    KH.

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.