Gå videre til hovedindholdet

Sikke en weekend!

I fredags var ungerne på miniferie hos mormor og morfar - læs en overnatning ;0)
Gårdejeren og jeg benyttede lejligheden til at tage ud at spise med gode venner og derefter til fredags rock i Tivoli, hvor Roxette spillede.. Dejligt selskab, lækker mad og god musik - ren råhygge..

Dog blev vi - lige som mange andre - noget chokerede over bomben der var sprunget i Oslo.. Først senere gik det op for os, at det ikke var den eneste forfærdelige begivenhed!

Lørdag passede vi vores venners datter, ungerne hyggede sig så godt - men da de var kommet i seng, satte jeg mig og så nyhederne! - havde kun hørt brudstykker hele dagen og ville ikke lige sætte mig sammen med børnene, så de skulle se det.. Sønnen har dog spurgt lidt ind til noget han havde hørt i radioen, og vi forsøgte at forklare så godt vi kunne..

Det var - er -  forfærdeligt og helt ubegribeligt at et menneske kan være så syg!
At høre de stakkels mennesker fortælle deres beretninger - puha!

Mine tanker går til dem og deres familier

Herhjemme valgte at jeg at tænde lys om aftenen.. Følte jeg måtte gøre et eller andet.. Hmm mangler ord..

Søndag startede med glade børnestemmer - dejligt livsbekræftende 
Da vores venners datter var blevet hentet, var det afsted til Gården, hvor gårdejeren allerede var igang - sammen med ungerns morfar og min morbror.. Ved virkelig ikke hvordan vi skal sige tak for al den tid, de bruger på at hjælpe os :0)

Det hårde arbejde har nu resulteret i at værelserne på 1. salen nu har vægge - og er ved at være klar til at blive beklædt med gips - jubii..
SÅ fedt at man nu kan se rumindelingen og tænke flere tanker om indretningen..

Mit projekt - det lille badeværelse, mangler nu bare tapet ( som selvfølgelig er i restordre!!) så er det færdigt.. Skal nok vise billeder, når det er helt færdigt..

Men nu har jeg kastet mig over endnu et projekt - nemlig det kommende arbejdsværelse / kontor ( læs min hule - smiler..)
Heldigvis har min søde mor lovet at hjælpe, for dette projekt kræver en hel del malerarbejde..
Her kommer førbillederne:



Jep -vores skønne gård er nemlig også udstyret med en pæn stor udestue, med en dejlig udsigt ud i haven..
Bag havedøren gemmer der sig også en lille terasse.. Et skønt åndehul..

Udenfor har vi allerde beskåret en del og fjernet nogle buske, således at der kommer meget mere lys ind i udestuen end I ser her - og så tænker jeg maling....Som i HVID maling - MEGET hvid maling ;0)
Men jeg er sikker på det nok skal blive godt - vi har allerede malet 2 gange..

Glæder mig vildt til at sidde og sysle her, når det bliver færdigt..

Idag er det mandag og start på vores 2. ferie uge..
Og lige nu mens jeg sidder her, titter solen faktisk lidt frem bag skyerne - tør man mon håbe..
I aften skal vi ud at spise hos lillepigens børnehave veninde - det bliver hyggeligt :0)

Ha' en dejlig dag

Kommentarer

  1. HVOR ER DU HELDIG.. Sikke et fantastisk rum !! Glæder mig til og se billeder af det færdige resultat :o) Men der er godt nok meget træ der skal males..PYY :o)

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.