Gå videre til hovedindholdet

Det hjalp lidt på det..

En ting der har generet mig længe, er trappen ved vores hoveddør!!
Det har rodet og man ( læs: jeg ) synes bestemt ikke det var et sted der bød velkommen. Jeg blev bare træt i hovedet af at se på det - kender I det?

Men i sidste weekend var missionen at gøre noget ved det - jeg er ikke helt færdig, men det hjalp bestemt en hel del :0)
Det gamle bord fik ny plads her..
Og så lidt forskellige julelækkerier fra gemmerne
-og æbler og kogler fra haven ..

Et "før-billede" inden vi går videre..
Hoveddøren findes til venstre for gummistøvlerne ;0)
Planen / drømmen er at vi til sommer lægger ny belægning i gården, samt ny trappe og overdækning - men lige nu ser det altså sådan her ud..

Nu ser det sådan her ud..
Nu mangler jeg en krans til døren og så har jeg en lille plan om at binde en gran guirlande til det gamle jern gelænder, men nu får vi se..
Har også fået et par smukke juleroser der skal på plads foran bordet, men alt i alt er jeg godt tilfreds :0)


VELKOMMEN :0)

Kommentarer

  1. Det ser bare rigtig hyggeligt ud nu. Rigtig julestemning :o)

    SvarSlet
  2. Jeg vil helt sikkert føle mig meget velkommen, med sådan en "modtagelse" - utroligt hvad du kan med dekorationer (er lidt misundelig, selvom det er en grim ting)
    Go torsdag til dig :o)

    SvarSlet
  3. Hej det er bare blevet rigtig fin.... hmmm har man ikke altid et sted hvor man gerne vil nusse lidt om, men bare tiden er der ikke.... se nu har du fået gjort det, og igen det er bare så fint. ha en dejlig dag klem

    SvarSlet
  4. Det hjalp da gevaldigt. Sådanne hjørner har jeg også ofte haft. Og når man så endelig får gjort noget ved dem, fatter man ikke, at man har kunne holde det ud, vel ?!

    SvarSlet
  5. ihhh hvor ser det dejligt ud. fin lille kugle du har med lyskæde i er det buksbom?

    SvarSlet
  6. Skøn velkomst, ser virkelig indbydende ud:-)

    SvarSlet
  7. Hejsa :-) Hvor ser det bare super hyggeligt ud. Sikke en varm velkomst i indbyder til.

    SvarSlet
  8. SÅÅÅ hyggeligt det ser ud..Helt fantastisk :o) Glædelig 8 dec.
    Knus Camilla :o)

    SvarSlet
  9. Kære Gårdejerinde

    Jeg ved jeg gang på gang gentager mig selv, men jeg er vild med din evne til at få skabt hygge med blomster, lanterner og andet godt.... ville ønske at Oscar og jeg kunne få bare en snert af dette gen, for det ejer vi ikke!!! (se evt. dagens indlæg ;o)
    Jeg er træt af vores indgangsparti, det sker aldrig noget nyt og lige nu er det bare trist og gråt, ikke engang lidt havemøbler til at sprede lidt stemning.
    Måske jeg skulle granske din blog inden på søndag, iklæde mig noget varmt tøj (læs: jeg er IKKE god til at komme ud fra efterår til forår) og så springe ud i det. Måske tage Clara med i plantorama og så få handlet ind til UDENDØRS-HYGGE!!!!
    Nahhhhh lad os nu se, det kunne jo være der var noget andet godt indendørs, jeg skulle koncentrere mig om ;o)

    Smukt ser der ud hos jer, og hvor er I bare myreflittige med jeres hus, syntes hele tiden der kommer nye flotte billeder.

    Rigtig god torsdag aften
    Knus fra Jill

    SvarSlet
  10. Ja oprydning kan gøre underværker og med den rigtige sans for ting og sager er dit indgangsparti blevet meget stemningsfuldt.
    Jeg har lagt dig på min blogliste, så jeg hurtigt kan følge med i, når der sker noget nyt på din blog. Tak for kigget.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.